Alungă stările depresive cu soluţii naturale!

1 vintage 2373083 640 jpg jpeg

Din ce ├«n ce mai multe persoane se confrunt─â cu st─âri depresive. Pentru a ne rec─âp─âta lini┼čtea interioar─â, g─âsim ├«n generoasa farmacie a naturii numeroase remedii f─âr─â efecte secundare.

St─ârile depresive sunt legate de o combina┼úie de factori medicali ┼či de mediu, care scad nivelul de serotonin─â, o substan┼ú─â responsabil─â de starea de bine a organismului. Exerci┼úiile fizice regulate, mesele s─ân─âtoase, bogate ├«n fructe, legume, cereale integrale, pe┼čte, alune de p─âdure, ciocolat─â neagr─â, ajut─â creierul s─â produc─â serotonin─â. Pe l├óng─â acestea, se pot ├«ncerca ┼či remediile din plante ┼či din produse apicole, care se dovedesc de mare ajutor c├ónd vine vorba de alungarea simptomelor depresiei.  

Polenul alungă tristeţea

Studiile arat─â c─â polenul are efecte ├«n peste 60% din cazurile ├«n care pacien┼úii prezint─â probleme emo┼úionale. Cura dureaz─â 3 luni, timp ├«n care se administreaz─â 7-15 g de polen pe zi. Ca efecte imediate ale curei, frecven┼úa st─ârilor de triste┼úe ┼či de pesimism scade treptat, iar tonusul psihic ┼či fizic revin la normal.

L─âpti┼čorul de matc─â induce starea de bine

Cu acest produs apicol se ┼úin cure de 30 de zile, timp ├«n care se iau zilnic 2-4 g de l─âpti┼čor de matc─â crud, dup─â care se face o pauz─â de 1-2 s─âpt─âm├óni, apoi tratamentul se poate relua. ├Än urma acestui tratament, persoanele ├«┼či recap─ât─â pofta de m├óncare ┼či somnul, iar st─ârile depresive se reduc considerabil. Potrivit cercet─âtorilor, sub ac┼úiunea l─âpti┼čorului de matc─â scoar┼úa cerebral─â ├«ncepe din nou s─â secrete ┼či s─â elibereze, ├«n cantit─â┼úi suficiente, neurotransmi┼ú─âtorii care induc st─âri de optimism.

Sun─âtoarea, antidepresiv natural

Planta cea mai cunoscut─â ca remediu ├«mpotriva depresiilor u┼čoare ┼či moderate, sun─âtoarea are efecte imediate ├«n restabilirea planului emo┼úional. Se face infuzie dintr-o linguri┼ú─â cu plant─â m─ârun┼úit─â la 250 ml de ap─â clocotit─â ┼či se beau 2-3 c─âni pe zi.

Roiniţa combate melancolia

Datorit─â compozi┼úiei sale, roini┼úa (melisa) reduce st─ârile de melancolie ┼či de iritabilitate. Se face infuzie dintr-o linguri┼ú─â cu plant─â m─ârun┼úit─â la 250 ml de ap─â clocotit─â. Se beau 2-3 c─âni pe zi sau se poate administra tinctur─â de roini┼ú─â, c├óte 30-40 de pic─âturi de 3 ori pe zi. Acest tratament natural induce un somn profund ┼či lini┼čtit.

Amestec de plante benefic pentru psihic

Se amestec─â 2 linguri de valerian─â cu 3 linguri de mu┼če┼úel ┼či 5 semin┼úe de chimen. Se toarn─â peste acestea 2 c─âni cu ap─â clocotit─â ┼či se las─â la infuzat 20 de minute. Se bea din amestec c├óte o jum─âtate de can─â diminea┼úa ┼či seara. Principiile active din aceste plante readuc echilibrul emo┼úional.

├Änlocuie┼čte cafeaua cu ceai verde

Potrivit unui studiu japonez, ceaiul verde este un bun antidepresiv, datorit─â con┼úinutului de tein─â. Acest compus transmite creierului impulsuri nervoase care, la r├óndul lor, induc st─âri de bine. ├Änlocuie┼čte ceaiul negru ┼či cafeaua cu ceaiul verde, deoarece acesta din urm─â trateaz─â ┼či previne depresia dac─â este consumat zilnic.

Sfatul specialistului

Dr. Valentina Violeta Jug─ânaru, medic generalist, acupunctur─â, terapie Floroal─â Bach, apiterapie, fitoterapie, aromaterapie, homeopatie, Centrul Apiterapia, Bucure┼čti

Lavanda ┼či menta relaxeaz─â

Ceaiul de ginseng ┼či verbin─â poate avea efecte benefice ├«n depresiile moderate, iar lavanda ┼či menta au ac┼úiune relaxant─â ┼či ├«nvior─âtoare.

Se pot infuza, ├«n p─âr┼úi egale, coada-┼čoricelului, r─âd─âcin─â de p─âp─âdie, busuioc, valerian─â, sun─âtoare. Se beau c├óte 2 c─âni pe zi din amestec.

Extractul din ml─âdi┼úe de sequoia este un revitalizant extrem de eficient pentru v├órstnici, deoarece spore┼čte for┼úa fizic─â ┼či moral─â.

De asemenea, se pot lua, timp de 1-2 luni, diminea┼úa, 40 de pic─âturi de extract din muguri de mesteac─ân pufos, la pr├ónz - 40 de pic─âturi de extract din muguri de smochin ┼či seara - 40 de pic─âturi de extract din muguri de tei argintiu.

Introduce┼úi ├«n meniul zilnic semin┼úele de chia ┼či fructele de goji, deoarece con┼úin triptofan, un aminoacid care combate insomnia ┼či stimuleaz─â relaxarea organismului.

Un masaj cu uleiuri din plante aromate (uleiul de lev─ân┼úic─â sau de geraniu) poate fi, de asemenea, de ajutor ├«n alungarea st─ârilor depresive. 

Foto: Pixabay