Dacă mănânci mai mult şi ai renunţat la sport este clar că te vei îngrăşa câteva kilograme, dar când ai exact aceleaşi stil de viaţă, iar kilogramele se acumulează, ceva nu este în regulă. Iată ce ar putea fi.

Lipsa somnului. Atunci când dormi puţin, poţi câştiga kilograme în plus în două moduri diferite: eşti mult mai tentat să mănânci târziu în noapte, iar acest lucru favorizează depunerea kilogramelor, iar pe de ală parte, atunci când suferi din cauza lipsei somnului, se produc modificări la nivel hormonal care determină o stare de foame mai puternică şi care, de asemenea, te fac să nu te simţi sătul atunci când mănânci.

Stresul. Când eşti foarte stresat, corpul intră în modul de supravieţuire. Cortizolul, hormonul stresului, se secretă din abundenţă în corp şi generează creşterea apetitului. Şi, desigur, multe dintre alimentele foarte bogate în calorii sunt uşor de mâncat atunci când eşti stresat, creând un fundal perfect pentru creşterea în greutate. pe to advance

Steroizii. Steroizii antiinflamatori pot fi cauza creşterii inexplicabile în greutate. Denumiţi şi corticosteroizi (prednison, prednisolon, betametason) sunt derivaţi ai corticosteroizilor naturali, hormoni secretaţi de către glandele suprarenale. În cazul anumitor persoane, administrarea acestor steroizi favorizează retenţia de apă şi creşte apetitul. La modul general, se poate observa depunerea grăsimii cu precădere în jurul taliei, pe ceafă şi la nivelul feţei.

Hipotiroidismul. Dacă micuţa glandă sub formă de fluture de la baza gâtului nu produce suficienţi hormoni tiroidieni, atunci, probabil că te simţi obosit, slăbit, ai senzaţia de frig şi câştigi kilograme văzând cu ochii. Chiar şi cele mai mici probleme de la nivelul tiroidei pot fi vinovate de creşterea în greutate. Rezolvarea acestei probleme prin medicaţie face ca acest efect al hipotiroidismului să fie reversibil.

 Menopauza. Multe femei se îngraşă pe măsură ce înaintează în vârstă, dar pentru acest lucru nu sunt vinovaţi doar hormonii. Îmbătrânirea produce şi o încetinire a metabolismului, motiv pentru care vei consuma mai puţine calorii. De asemenea, o viaţă mai sedentară contribuie la acumularea de kilograme. Specific acestei perioade este că, în general, grăsimea se depune în jurul taliei mai degrabă decât pe şolduri şi pe picioare.