Excesele pe care le facem la masa de Paşte ne pot pune în situaţia de a experimenta simptome digestive neplăcute. Dacă manifestările nu sunt grave, le putem calma folosind remedii naturale.

Hidratarea ajută digestia

Organismul are nevoie de apă pentru a digera şi absorbi eficient nutrimentele din alimente şi băuturi. Deshidratarea care poate apărea pe fondul oboselii, consumului de cafea şi de alcool face mai dificilă şi mai puţin eficientă digestia, de ceea creşte probabilitatea unor simptome neplăcute precum balonarea, arsurile la stomac sau refluxul acid, eructaţii, sughiţ sau respiraţie urât mirositoare.

Aşadar, 2 litri de apă pe zi sunt foarte importanţi şi de Sărbători, nu numai în restul timpului. În cazul în care apar şi simptome digestive acute precum vărsăturile, cantitatea de apă trebuie crescută pentru a compensa şi a menţine organismul hidratat.

 

Ghimbirul are efecte benefice dovedite

Un remediu natural comun pentru stomacul deranjat şi indigestie, ghimbirul conţine substanţe chimice numite gingeroli, care pot susţine digestia. De asemenea, compuşii activi din ghimbir ajută la controlul greţurilor, vărsăturilor şi diareii. Poţi adăuga ghimbir ras în mâncare, poţi să-ţi prepari ceai de ghimbir sau poţi să-l consumi ca bucăţele deshidratate, între mese, pentru a preveni problemele digestive.

Menta relaxează

Mentolul din mentă aduce mutiple beneficii organismului: previne vărsăturile şi diarea, reduce spasmele musculare intestinale şi ameliorează durerea resimţită în zona abdominală. În ţări precum Iran, Pakistan şi India este un tratament tradiţional pentru indigestie, gaze intestinale şi diaree. Poţi consuma frunze de mentă crude  sau pe cele uscate în ceai, ori condiment în alimente. Chiar şi bomboanele de mentă sunt de ajutor şi au efect în reducerea durerii şi disconfortului dat de arsurile digestive.

Evită fumatul şi alcoolul!

Dacă deja te simţi rău, va trebui să iei acele măsuri care te ajută să te linişteşti, dar care nu îţi solicită suplimentar organismul. Şi fumatul şi alcoolul pun presiune pe corp, de aceea trebuie să le eviţi. De exemplu, fumatul este un iritant puternic, care amplifică stările de greaţă, vărsături şi reflux gastroesofagian. Alcoolul accentuează problemele existente şi tulbură, pe langă activitatea stomacului, şi activitatea ficatului.

 

Sfat

Nu te odihni imediat după masă, dar dacă îţi este rău şi nu ai altă variantă, aşază-ţi nişte perne la spate, astfel încât să stai într-un unghi de 30 de grade.