Cum s─â-┼úi recape┼úi silueta dup─â na┼čtere

1 2 jpg jpeg

Orice femeie ┼čtie c├ót de greu este s─â ├«┼úi recape┼úi forma fizic─â dup─â na┼čtere. Pu┼úine sunt norocoasele care revin la un abdomen plat. Situa┼úia se poate remedia ├«ns─â cu exerci┼úii ┼či un mod de via┼ú─â s─ân─âtos.

Recuperarea dup─â na┼čtere

Femeile c├ó┼čtig─â multe kilograme ├«n cele 9 luni de sarcin─â, c├ónd preadipocitele se transform─â cu u┼čurin┼ú─â ├«n adipocite, sub influen┼úa modific─ârilor hormonale. Practic, cantitatea de estrogen scade ┼či cre┼čte cea de progesteron, ceea ce favorizeaz─â depunerea gr─âsimii mai ales pe abdomen.

Vergeturile ┼či linia nigra vor persista mai mult─â vreme. Acestea devin, cu timpul, mai pu┼úin vizibile (6-12 luni de la na┼čtere). Linia ├«nchis─â de pe abdomen, specific─â femeilor ├«ns─ârcinate, dispare treptat ├«n cursul primului an de dup─â na┼čtere, ├«ns─â sunt cazuri ├«n care aceast─â linie nu dispare complet.

Trebuie s─â ┼čtii, totu┼či, c─â recuperarea dup─â na┼čterea pe cale natural─â este, ├«n general, mai rapid─â dec├ót cea prin cezarian─â.

Sl─âbe┼čti ├«n timpul alapt─ârii?

Al─âptarea ajut─â, mai ales ├«n primele luni de la na┼čtere. Femeile care alapteaz─â ard calorii, astfel c─â este posibil s─â sl─âbeasc─â mai repede ┼či cu mai pu┼úin efort dec├ót cele care nu alapteaz─â.

Gr─âsimea acumulat─â pe timpul sarcinii ├«ncepe procesul de ardere, mai ales dac─â alaptezi ┼či faci pu┼úin─â mi┼čcare. Este nevoie de c├óteva s─âpt─âm├óni bune pentru ca rezultatele s─â fie vizibile.

Al─âptarea arde aproximativ 500 de calorii pe zi, deci poate ajuta, ├«ns─â nu face minuni pentru siluet─â. Totu┼či, cu c├ót al─âptezi mai mult timp, cu at├ót arzi mai multe calorii, mai ales c─â abia dup─â 4-6 luni, organismul se reseteaz─â dup─â aceast─â nou─â rat─â metabolic─â.

F─â mi┼čcare al─âturi de micu┼úul t─âu

├Än primele luni de dup─â na┼čtere este greu s─â g─âse┼čti timp pentru a face sport. Dac─â vrei totu┼či s─â fii ├«n form─â, po┼úi s─â apelezi la accesoriile pentru copii care ├«┼úi permit s─â-l iei pe micu┼ú cu tine ├«n parc, la alergat sau pe biciclet─â. Mai mult dec├ót at├ót, bebelu┼čul t─âu poate juca rolul greut─â┼úilor pe care le ridici pentru a-┼úi tonifia bra┼úele. Fii inventiv─â f─âr─â a-l pune ├«n pericol ├«n vreun fel pe micu┼ú.

Afl─â AICI ce trebuie s─â m─ân├ónce proasp─âta m─âmic─â dup─â na┼čtere!

Efortul fizic moderat este indicat pentru o m─âmic─â care vrea s─â sl─âbeasc─â. Fie c─â este vorba despre o plimbare mai rapid─â ├«n jurul blocului sau ├«n parc, ori de anumite cursuri de yoga sau aerobic dedicate proaspetelor m─âmici, efortul fizic tonific─â mu┼čchii abdomenului ┼či arde calorii.

Asigur─â-te c─â organismul t─âu este preg─âtit, ├«nainte de a ├«ncepe antrenamente fizice regulate. Speciali┼čtii recomand─â s─â a┼čtep┼úi ├«n jur de 6 s─âpt─âm├óni p├ón─â s─â ├«ncepi exercitiile fizice.

Atenţie!

Acord─â-i organismului timp s─â se refac─â. Cele mai multe m─âmici ajung la greutatea de dinaintea na┼čterii abia dup─â 8-12 luni. Nu uita c─â aceste kilograme ├«n plus au ap─ârut ├«ntr-un interval de 9 luni ┼či c─â trebuie s─â-┼úi acorzi la fel de mult timp pentru a sc─âpa de ele.