Ce să nu mănânci când esti gravidă

1 2 jpg jpeg

Alimenta┼úia gravidu┼úelor este extrem de important─â pentru ca de ea depinde dezvoltarea f─âtului, dar ┼či buna desf─â┼čurare a sarcinii. Orice femeie ├«ns─ârcinat─â are nevoie de un aport crescut de proteine, calorii, pentru mai mult─â energie ┼či de vitamine ┼či minerale.

├Än timpul sarcinii trebuie s─â fii atent─â asupra cantit─â┼úii dar ┼či calit─â┼úii alimentelor consummate. De asemenea, este nevoie de o aten┼úie sporit─â asupra unui ritm de alimentare regulat , f─âr─â s─â se sar─â peste mese. Sunt recomandate 3 mese pe zi, acestea fiind completate cu 2 gust─âri u┼čoare.

Limiteaz─â consumul de cafea

Cofeina este un diuretic puternic ┼či ajut─â la eliminarea fluidelor din corp, iar o dat─â cu ele pierzi calciu ┼či te deshidratezi. Totodat─â, cofeina poate s─â duc─â la cre┼čtrea tensiunii arteriale ┼či la accelerarea pulsului, neindicate ├«n timpul sarcinii. Potrivit unui studio, copiii ale c─âror mame au consumat ├«n timpul sarcinii minimum dou─â ce┼čti de cafea pe zi prezint─â un risc cu 60% mai mare de a se ├«mboln─âvi de leucemie.

Lactatele pot fi periculoase

O serie de lactate nu sunt recomandate deloc ├«n timpul sarcinii. Printre acestea se num─âr─â produsele lactate nepasteurizate ┼či c├óteva tipuri de lapte ┼či br├ónzeturi, cum ar fi br├ónza feta, Brie, Camembert. Laptele nepasteurizat poate s─â con┼úin─â bacteria listeria, care pune ├«n pericol via┼úa f─âtului. Alege sortimente de br├ónz─â tare, f─âcut─â din lapte pasteurizat.

Evită băuturile care conţin alcool

Este indicat s─â evi┼úi consumul de alcool dac─â pl─ânuie┼čti o sarcin─â ┼či cu at├ót mai mult dac─â e┼čti deja ├«ns─ârcinat─â. Alcoolul va afecta dezvoltarea f─âtului care poate avea probleme la na┼čtere, poate duce la na┼čtere prematur─â sau la pierderea sarcinii.

Afl─â AICI cum sl─âbe┼čti s─ân─âtos dup─â sarcin─â!

Atenţie!

├Än timpul sarcinii alege o diet─â bogat─â ├«n fructe, legume, carne slab─â, cereale integrale ┼či sucuri naturale. Te va ajuta s─â te sim┼úi plin─â de via┼ú─â ┼či s─â nu acumulezi nici prea multe kilograme ├«n plus.