Sfaturi de încurajare pentru proaspătul tătic

1 2 jpg jpeg

Nu degeaba se spune c─â meseria de p─ârinte e cea mai solicitant─â dintre toate. ├Än timp ce t─âticii ├«┼či petrec o bun─â parte din zi la serviciu, job-ul de m─âmic─â presupune activitate c├ót e ziua de lung─â. Spre deosebire de mame, a c─âror ├«ndeletniciri vin de la sine, unii dintre t─âtici au nevoie de o perioad─â de acomodare c├ónd vine vorba de cel mic. Perioad─â ├«n care pot ├«nv─â┼úa cum s─â-l schimbe, s─â-l hr─âneasc─â, s─â-i fac─â baie sau chiar s─â-l adoarm─â pe bebelu┼č. Iar pentru ca noul ,,serviciuÔÇŁ s─â decurg─â ca la carte, noi ├«i venim ├«n ├«nt├ómpinare cu c├óteva sfaturi.

Lucru ├«n ,,echip─â", ├«n a┼čteptarea bebelu┼čului

Implicarea viitorului t─âtic ├«n activit─â┼úile mamei de dinainte de na┼čtere este mai mult dec├ót necesar─â, sus┼úin speciali┼čtii. Fie c─â e vorba de cursurile de ├«ngrijire a bebelu┼čului (puericultur─â) sau cele de prim ajutor, cel mai bine ar fi s─â lucra┼úi ,,├«n echip─âÔÇŁ, lucru mai mult dec├ót necesar pentru momentul venirii pe lume a celui mic. Cu at├ót mai mult c─â c├ót ├«n urma acestor cursuri viitorii t─âtici pot primi un atestat, prin care pot ob┼úine trei s─âpt─âm├óni de concediu prenatal.

Vocea tat─âlui, calmant pentru cel mic

Bebelu┼čii recunosc anumite sunete, voci sau c├óntece pe care le-au auzit ├«n mod constant ├«nc─â din via┼úa intrauterin─â. De aceea, imaginea p─ârintelui este prima ┼či cea mai minunat─â ,,juc─ârieÔÇŁ pentru cel mic. Unul dintre cele mai bune moduri de a stabili o conexiune cu bebelu┼čul este s─â vorbe┼čti cu el, s─â-l calmezi. Mai ales seara, c├ónd mama este deja obosit─â sau ├«ncercat─â de diferitele st─âri emo┼úionale provocate de despresia postanatal─â. Fiind obi┼čnuit toat─â ziua cu vocea mamei, bebelu┼čul va reac┼úiona imediat ┼či se va calma la auzul vocii tat─âlui.

Ajut─â-l s─â ├«nve┼úe s─â aib─â grij─â de bebelu┼č

Una dintre marile provoc─âri ale t─âticilor este s─â r─âm├ón─â singuri cu bebelu┼čul. Dup─â ce ├«nv─â┼úa┼úi ├«mpreun─â cum se fac toate cele necesare micu┼úului, ├«ncurajeaz─â-l pe t─âtic s─â-i fac─â baie celui mic, s─â-i schimbe scutecele sau s─â-l adoarm─â c├ónd acesta se treze┼čte ├«n miezul nop┼úii. Descoperind singur aceste lucruri, tat─âl va c─âp─âta mai mult─â ├«ncredere ├«n el c├ónd vine vorba de petrecerea timpului cu cel mic, astfel form├óndu-se treptat leg─âtura dintre cei doi.