Sunt sănătoase, se asimilează rapid, conţin proteine de calitate, minerale şi vitamine. În plus, gătite dietetic, fierte sau poşate, ouăle sunt ideale pentru menţinerea greutatăţii corporale.

Un ou acoperă 25% din necesarul zilnic de seleniu. Împreună cu vitamina E conţinută în ou, seleniul oferă proprietăţi antioxidante, benefice pentru prevenirea tulburărilor cardiace. De asemenea, un ou asigură 50% din doza zilnică recomandată de vitamina B12, implicată în sinteza mielinei, teaca protectoare a fibrelor nervoase. Vitaminele B6 şi B9, care fac parte din compoziţia ouălor, contribuie la sănătatea sistemului nervos. Oul este, totodată, o excelentă sursă de lecitină şi de colină, precursor al acetilcolinei, un neurotransmiţător important. De asemenea, ouăle sunt bune şi pentru sănătatea vederii.  

 

INFO

1 ou de 50 g fiert moale oferă 71 de calorii, din care 6 g proteine, 5 g lipide, 1 g glucide.

 

Dieta cu ouă fierte, energizantă şi nutritivă

 

Dacă vrei să pierzi în greutate, urmează această dietă de 2 săptămâni. A dovedit rezultate bune în rândul celor care au ţinut-o. Următorul plan alimentar te poate ajuta să reduci masa corporală cu între 5 şi 10 kilograme. Este indicat să nu depăşeşti perioada de 2 săptămâni, pentru că orice dieta scurtă poate favoriza apariţia carenţelor nutriţionale. Îţi recomandăm ca, înainte să începi regimul, să îţi faci analize de sânge, pentru a verifica nivelul de colesterol. Ar fi excelent dacă ai cere şi avizul medicului curant. Dieta se bazează, totuşi, pe un consum important de ouă.

 

Bine de ştiut!

Încearcă să faci mişcare, dacă vrei să grăbeşti acţiunea benefică a dietei şi să îţi tonifiezi copul. După slăbire, pielea îşi poate pierde din elasticitate, iar masa musculară are, de asemenea de suferit.

 

Cum se ţine

Săptămâna 1

Luni

În prima zi, la micul dejun mănâncă 2 ouă fierte tari şi 1 fruct, nu foarte dulce. Prânzul constă în 2 felii de pâine integrală şi 1 fruct. La cină ai salată de legume şi piept de pui fiert sau la grătar.

Marţi

Micul dejun este format din 2 ouă fierte şi 1 fruct, prânzul constă în salată verde şi pui gătit dietetic, iar la cină poţi consuma piept de pui şi 1 portocală.

Miercuri

A treia zi, la micul dejun mănâncă 1 fruct şi după o jumătate de oră 2 ouă fierte tari, la prânz 1 roşie medie, 1 felie de pâine integrală cu brânză cu conţinut scăzut de grăsimi şi seara, la cină, salată de legume şi pui fript.

Joi

La micul dejun, mănâncă 2 ouă fierte şi 1 fruct la alegere. Prânzul constă într-un fruct, iar la cină poţi consuma carne de pui sau de curcan.

Vineri

Dimineaţa, la micul dejun, mănâncă 2 ouă fierte, la prânz 2 ouă fierte şi legume gătite dietetic, iar la cină savurează o salată de legume la alegere şi peşte la grătar sau ton în suc propriu la conservă.

Sâmbătă

Micul dejun este alcătuit din 2 ouă fierte, la prânz se consumă 1 fruct, iar la cină 1 salată de legume şi carne slabă.

Duminică

Prima masa a zilei: 2 ouă fierte şi 1 fruct. La prânz, 1 porţie de legume la abur cu 1 salată şi carne de pui. La cină trebuie să mănânci doar legume gătite fără ulei.

Săptămâna a doua

Luni

Mic dejun: 2 ouă fierte. Prânz: pui sau curcan şi salată de legume. Cină: 1 portocală, 2 ouă fierte şi salată de legume.

Marţi

Mic dejun: 2 ouă fierte. Prânz: 2 ouă şi legume gătite la abur cu ierburi aromatice. Cină: peşte la grătar sau cuptor şi salată.

Miercuri

Mic dejun: 2 ouă fierte şi un fruct. Prânz: salată şi pui gătit dietetic. Cină: 2 ouă fierte, portocale şi salată de legume.

Joi

Mic dejun: 2 ouă fierte şi 1 fruct. Prânz: legume gătite la abur, 2 ouă fierte şi brânză slabă de vaci. Cina: salată şi carne gratar.

Vineri

Mic dejun: 2 ouă fierte şi 1 fruct. Prânz: salată de peşte gătit dietetic. Cina: salată şi 2 ouă fierte.

Sâmbătă

Mic dejun: 2 ouă fierte şi 1 fruct. Prânz: salată şi pui dietetic gătit. Cina: câteva fructe.

Duminică

Mic dejun: 2 ouă fierte. Prânz şi cină: pui şi legume gătite la abur.

 

INFO

Dieta cu ouă este bogată în proteine şi săracă în calorii, ceea ce duce la scăderea apetitului şi, implicit, a ingestiei de calorii.