Înainte să rămână însărcinată, o femeie nu trebuie să omită etapa pregătirii corpului pentru susţinerea sarcinii. Iată cum îţi pregăteşti corpul înainte de sarcină.

Multe femei amână acest moment, de a deveni mame, din varii motive, justificate. Au nevoie de siguranţă financiară, au nevoie să găsească partenerul potrivit, îşi doresc să îşi îndeplinească anumite dorinţe, să atingă ţeluri profesionale. Totul este firesc şi frumos, dar nu trebuie să uităm că şansele de a concepe un copil scad odată cu înaintarea în vârstă. Dacă te gândeşti să îţi întemeiezi o familie în viitorul nu foarte îndepărtat, urmează de îndată aceşti paşi!

Alege cu grijă metoda contraceptivă

În caz că nu ştiai, multe femei apelează la metode de contracepţie, indicate de medic, nu doar pentru a preveni o sarcină nedorită. Produsele care au la bază concentraţii de hormoni pot regla tulburări care provoacă fibroame, endometrioză, adenomioză, chisturi şi multe altele.

Problema este că hormonii de natură sintetică nu rezolvă şi dereglările hormonale care ne afectează în perioada menstruaţiei sau care influenţează negativ fertilitatea. Cu cât renunţi mai repede la metoda de contracepţie utilizată şi abordezi altfel activitatea hormonală, cu atât recuperezi mai mult timp. Mai precis, laşi timp sistemului endocrin să se refacă şi să funcţioneze la capacitate maximă. Discută cu medicul ginecolog intenţiile tale, pentru ca împreună să puteţi stabili un plan legat de pregătirea pentru sarcină.

Cum îţi pregăteşti corpul înainte de sarcină. Monitorizează menstruaţia şi sindromul premenstrual

Imediat ce renunţi la metoda de contracepţie, instalează-ţi aplicaţii care să te ajute să monitorizezi durata ciclului menstrual. Este foarte important să ştii dacă menstruaţia vine la 28 de zile, mai devreme sau mai târziu. Astfel, vei avea un control mai mare asupra perioadei de ovulaţie, când şansele de a rămâne însărcinată sunt optime. Simptomele care anunţă instalarea menstruaţiei sunt şi ele esenţiale pentru pregătirea corpului în vederea sarcinii. Contorizând fiecare semn transmis de corp în perioada critică a lunii, poţi afla ce carenţe nutriţionale şi hormonale poţi regla. Medicul îţi va recomanda tratamente care îmbunătăţesc echilibrul dintre estrogen şi progesteron.

Cum îţi pregăteşti corpul înainte de sarcină. Mizează pe produse naturale

Cu ceva timp înainte să rămâi însărcinată, începe să limitezi consumul de produse nesănătoase. Înlocuieşte alimente care au în componenţă aditivi, E-uri şi alte substanţe chimice cu produse care protejează sănătatea hormonală. Renunţă la produsele care conţin triclosan, de exemplu. Acesta se găseşte în produse de igienă a mâinilor, chiar şi în pasta de dinţi. Substanţa aceasta a dovedit că scade şansele de fertilitate atât la femei, cât şi la bărbaţi.