Adormi greu seara, te trezeşti de câteva ori pe noapte şi apoi ţi-e greu să mai adormi? Nu te îngrijora! Îţi venim într-ajutor cu remedii naturale foarte eficiente împotriva episoadelor supărătoare de insomnie.

Înainte să urmezi tratamente medicamentoase pentru combaterea tulburărilor de somn, ia în considerare aceste soluţii naturale, din plante, care te ajută să te odihneşti mai bine.

 

Infuzie din conuri de hamei

Un aliat al somnului liniştit, de calitate, ceaiul din conuri de hamei te ajută să adormi rapid şi are un efect de durată. În plus, nu are reacţii adverse în comparaţie cu medicamentele contra insomniei. Infuzia se prepară din 2 linguri de conuri uscate şi mărunţite şi 200 ml de apă clocotită. Se lasă la infuzat 10 minute; se bea 1 cană seara, cu 30 de minute înainte de culcare. Remediul este contraindicat în cancer de sân dependent de estrogen, în depresie şi sarcină.

 

Ceai de lavandă 

Dacă insomnia nu-ţi dă pace, un remediu natural eficient este lavanda, plantă care reduce tensiunile psihice şi induce somnul. Pentru aceste efecte, poţi bea de 2-3 ori pe zi ceai de lavandă. Infuzia se prepară din 2 linguriţe de plantă la 250 ml de apă fierbinte; se lasă un sfert de oră la temperatura camerei. Ceaiul poate fi obţinut şi dintr-un plic de plantă la 200 ml de apă clocotită.   

Lavanda este unul dintre cele mai puternice sedative naturale şi te ajută, de asemenea, să elimini toxinele din organism şi să reduci durerile musculare şi de cap.

 

Decoct de valeriană

 

Planta este considerată medicament natural cu acţiune calmantă asupra întregului sistem nervos. Mai precis, valeriana are proprietăţi de a reduce intensitatea stărilor de excitaţie, de a regla palpitaţiile inimii şi de a induce un somn liniştitor. Decoctul se prepară din 1 linguriţă de rădăcină mărunţită la 1 sfert de litru apă, amestec ce se lasă la foc aproximativ 10 minute. Se bea treptat în cursul unei zile sau seara, înainte de culcare. Te va ajuta să ai un somn neîntrerupt.

 

Extract de passiflora

Un alt sedativ natural puternic este extractul de passiflora. Încă din vremuri de demult, naturopaţii recomandau planta uscată şi mărunţită sub formă de ceaiuri sau ca atare pacienţilor cu stări de anxietate şi insomnii. Atenţie, passiflora nu este indicată dacă suferi de o boală de inimă, dacă iei un tratament medicamentos care ar putea interacţiona cu planta şi nici în sarcină! Îl găseşti în magazinele cu produse naturiste. Ia câte 10-20 de picături de 2 - 3 ori pe zi, diluate în 50 ml de apă, după mese.

 

Tinctura de roiniţă

Dacă nu poţi să dormi din cauza stresului, te-ar putea ajuta să obţii o stare de calm cura cu tinctură de roiniţă. Aceasta este reglator psiho-emoţional, reduce stările de agitaţie şi te ajută să adormi mai uşor. În plus, 20 de picături luate cu puţină apă înainte de a te aşeza în pat te ajută să adormi mai adânc şi să ai un somn mai bun. Evită acest remediu dacă ai hipotiroidie.

Cu ulei esenţial de roiniţă poţi face inhalaţii cu efect liniştitor. Adaugă 8 picături în 100 ml apă fierbinte sau, când faci baie, umple cada cu apă şi pune 5 picături de ulei esenţial de roiniţă pentru a induce o stare de relaxare.

 

Extract gemoterapic de tei argintiu

Nu mai reuşeşti să dormi de câteva zile? Nu te îngrijora! Poţi lua, timp de 1 lună câte 30 de picături de extract gemoterapic de tei argintiu, cu 30 de minute înainte de a te culca. Efectele vor apărea în câteva zile; în cel mult o săptămână te poţi bucura de rezultatele dorite.

 

3 leacuri contra insomniei

 

1. Scorţişoară - Adaugă un sfert de linguriţă de scorţişoară într-un pahar de lapte cald şi bea amestecul înainte de somn.

2. Nucşoară - Adaugă 1 linguriţă de nucşoară pudră într-un pahar cu apă caldă şi consumă seara.

3. Ceai de tei – îl prepari dintr-un plic de plantă la 1 cană cu apă fierbinte şi se bea înainte de culcare.