După apă, ceaiul este cea mai consumată băutură din lume, iar ceaiul verde se pare că are cei mai mulţi fani, pentru că poate înlocui cu succes cafeaua şi are o mulţime de calităţi terapeutice. În acest articol le găseşti pe cele mai importante!

Pe lângă gustul puternic şi revigorant, îmblânzit de combinaţia cu plante precum menta, iasomia sau roiniţa, ceaiul verde este bogat în antioxidanţi, ajută la menţinerea greutăţii corporale şi reduce colesterolul.

Te ajută să slăbeşti

Probabil că una dintre cele mai cunoscute întrebuinţări ale ceaiului verde este consumul lui în vederea slăbirii şi, ulterior, a menţinerii greutăţii. Cercetările au arătat că impactul catehinelor din compoziţia ceaiului verde nu este de neglijat când vine vorba de topirea grăsimilor din corp, băutura fiind utilă pe post de adjuvant în dietă, alături de exerciţii fizice. Se recomandă să se consume 1 cană cu ceai verde în cursul dimineţii şi încă cel mult una, în funcţie de toleranţa personală, până în ora 15:00. Teina trezeşte organismul, deci e bine să evităm consumul de ceai verde seara, pentru a nu avea un somn tulburat.

Reduce nivelul de colesterol dăunător

Una dintre problemele frecvente ale zilelor noastre, cauzată de stilul de viaţă haotic şi alimentaţia dezechilibrată, este colesterolul crescut. Factor de risc pentru bolile cardiovasculare, colesterolul mare poate fi redus cu ajutorul proprietăţilor antioxidante ale ceaiului verde. Pe lângă adoptarea unui stil de viaţă echilibrat, 1 cană cu ceai verde pe zi poate fi un sprijin în reglarea nivelului de colesterol.

Echilibrează glicemia

Ceaiul verde a demonstrat că poate îmbunătăţi sensibilitatea la insulină, fiind asociat cu scăderea riscului de diabet zaharat de tip 2. Un studiu realizat pe vârstnici din zona mediteraneană a arătat că un consum de ceai verde pe termen lung poate duce la scăderea zahărului din sânge. 

Stimulează activitatea creierului

Pentru a funcţiona corespunzător, creierul are nevoie ca sistemul vascular să fie sănătos. Studiile arată că un consum regulat de ceai verde protejează neuronii şi reduce riscul de apariţie a bolilor Alzheimer şi Parkinson, cele mai răspândite tulburări neurodegenarative. În plus, îmbunătăţeşte memoria şi starea de spirit.

Amână îmbătrânirea 

Cu toţii vrem să rămânem tineri şi sănătoşi cât mai multă vreme. 1 cană cu ceai verde pe zi ne poate ajuta să amânăm apariţia ridurilor profunde şi scăderea nivelului de colagen. 

Menţine sănătatea oaselor

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, densitatea osoasă tinde să se micşoreze, crescând riscul de osteoporoză. Consumul zilnic de ceai verde a fost asociat în urma studiilor cu un risc mai scăzut de fracturi la persoanele suferind de osteoporoză. Pentru persoanele sănătoase, ceaiul verde previne scăderea densităţii osoase şi accentuează activitatea celulelor.

Previne căderea părului

Antioxidanţii din ceaiul verde contribuie atât la prevenirea căderii firelor de păr, cât şi la creşterea unora noi, prin stimularea foliculilor. Pe lângă consumul intern, se recomandă şi utilizarea externă. După ce te-ai spălat cu şampon şi l-ai îndepărtat cu apă, toarnă-ţi pe cap 1 cană cu ceai verde călduţ şi masează scalpul şi părul pe toată lungimea. Lasă să acţioneze 10 minute, apoi clăteşte cu apă.

Bine de ştiut: Limitează-te la 1 cană de ceai verde pe zi, ocazional două, deoarece consumul excesiv poate afecta ficatul şi rinichii. E indicat ca suferinzii de boli renale sau ale ficatului, persoanele cu anxietate şi femeile însărcinate să discute cu medicul înainte de a începe o cură cu ceai verde.

Atenţie! Ceaiul verde nu se consumă împreună cu alimente sau suplimente alimentare care conţin fier sau calciu, deoarece împiedică absorbţia acestora.

@sheknows