Odată cu criza cauzată de pandemie, fiecare om trebuie să practice distanţarea socială, iar ieşirile trebuie limitate pentru strictul necesar. Prin urmare, te vei regăsi în situaţia de a face mişcare mai rar. Chiar dacă ai suficiente modalităţi la dispoziţie pentru a face fitness acasă, nimic nu se compară cu şedinţele intense de la sală sau cu alergatul în aer liber. Revenirea la vechile obiceiuri după o pauză mai lungă trebuie făcută gradual şi cu atenţie. Iată câteva sfaturi pentru perioada de după ridicarea interdicţiilor:

Începe încet

Nu este recomandat să te ambiţionezi prea tare după o perioadă de activitate fizică redusă. Acest lucru este evitat şi de atleţii profesionişti, deoarece ridicarea unor greutăţi foarte mari, de exemplu, poate crea probleme grave la nivelul muşchilor. Trebuie să începi cu activităţi uşoare precum joggingul sau sesiuni de exerciţii de bază la sală. Dacă înainte obişnuiai să alergi maratoane, după perioada de pauză trebuie să reîncepi cu distanţe mai scurte şi să nu îţi suprasoliciţi corpul. Dacă nu poţi apela la sfaturile unui profesionist, acordă atenţie semnelor pe care ţi le dă chiar corpul tău şi nu forţa nota.

Pune accent pe stretching

Stretchingul este cea mai importantă parte a pregătirii pentru reintrarea într-un ritm normal de fitness. Dacă încerci să treci la exerciţii solicitante fără a face o încălzire temeinică, rişti să te accidentezi. Ruptura de menisc, de exemplu, este o afecţiune des întâlnită, iar dacă faci greşeli în rutina ta de sport rişti să te loveşti de astfel de probleme. Află totul despre ruptura de menisc, mai ales dacă practici sporturi solicitante pentru genunchi.

Asumă-ţi o provocare pentru o lună

Una dintre posibilităţile care apar odată ce te întorci la sesiunile obişnuite de fitness este lipsa de motivaţie. Pentru a depăşi un astfel de moment trebuie să-ţi setezi câteva obiective pentru perioada următoare. De aceea, o provocare pentru o lună te va ajuta să faci paşi mici, dar siguri spre vechile obiceiuri. Setează-ţi un program pe care să încerci să-l respecţi în fiecare zi sau o dată la câteva zile, când mergi la sală. Dacă împarţi obiectivele pe luni îţi va fi mai simplu să nu te simţi copleşit de activitatea pe care ai pus-o pe pauză pe timpul situaţiei de urgenţă.

Bazează-te pe memoria musculară

Dacă înainte să alegi să petreci cât mai mult timp acasă obişnuiai să lucrezi anumite grupe de muşchi, să faci anumite exerciţii sau să practici un sport, continuă să te bazezi pe memoria musculară. În acest fel corpul tău se va adapta mai uşor la continuarea şedinţelor la sală sau în aer liber şi vei putea să treci la exerciţii fizice complexe mult mai repede. Oferă-ţi timp să reiei mişcările cu care te-ai obişnuit şi progresează treptat spre o rutină de fitness la un nivel ridicat.

 

Timpul este de partea ta în această perioadă şi va continua să fie şi după ce vei putea să te bucuri de libertatea de afară. Nu te grăbi să reîncepi antrenamentele pe care le făceai înainte, ci abordează totul pas cu pas şi cu răbdare. Doar aşa vei reuşi să te bucuri de un corp şi un organism puternic. Dacă observi anumite probleme la nivelul muşchilor sau articulaţiilor, cere sfatul unui profesionist şi fă un control medical de specialitate.