Aproape 65% din populaţia lumii are dificultăţi la digerarea lactozei, un zahăr găsit în laptele animal, după primii ani de viaţă.

La scurt timp după consumarea laptelui animal, multe persoane suferă adesea de o serie de simptome neplăcute, de la dureri abdominale şi balonare la greaţă şi diaree. Iată cu ce poţi să înlocuieşti laptele de vacă. a scurt timp după consumarea laptelui animal, aceste persoane suferă adesea de o serie de simptome neplăcute, de la dureri abdominale şi balonare la greaţă şi diaree.

Lapte de migdale

Laptele de migdale este produs din migdale măcinate şi este cel mai bine vândut lapte vegetal în Statele Unite. Deşi laptele de migdale nu conţine aproape deloc proteine naturale sau calciu, nu este greu de înţeles de ce popularitatea să este în creştere: în afară de faptul că nu conţine lactoză, laptele de migdale are, de asemenea, un indice glicemic redus şi conţine, din toate tipurile de lapte vegetal, cele mai puţine calorii. De aceea, el este alegerea potrivită pentru diabetici şi persoane care doresc să piardă în greutate. Din păcâte, multe mărci comerciale de lapte de migdale tind să conţînă mai multă apă filtrată decât lapte de migdale. Acest lucru este valabil mai ales pentru mărcile de calitate inferioară, cu îndulcitori, găsite pe majoritatea rafturilor supermarketurilor. Prin urmare, este o idee bună să alegi mărci neîndulcite, organice, ori de cate ori este posibil, pentru a obţine beneficii maxime.

Lapte de orez

Laptele de orez este fabricat din orez măcinat şi apă, şi se caracterizează prin faptul că este, în mod natural, dulce. Că şi laptele de migdale, laptele de orez nu conţine, în mod natural, lactoză şi este foarte potrivit pentru prăjituri, datorită conţinutului sau scăzut de grăsime. Lapte de orez este, de asemenea cel mai puţîn alergenic din toate alternativele de lapte, fiind, astfel, cea mai sigură alegere pentru copii şi adulţi care suferă de alergii. Cu toate acestea, laptele de orez nu este lipsit de probleme. Tinde să conţînă mai mulţi carbohidraţi decât alte tipuri de lapte, ceea ce înseamnă că nu este potrivit pentru diabetici şi persoanele care urmează diete low-carb. În plus, laptele de orez nu este o importantă sursă naturală de substanţe nutritive, de aceea mulţi producători aleg să îmbogăţească laptele cu vitamine şi minerale suplimentare (de obicei calciu şi vitamina D). Că şi laptele de migdale, laptele de orez este recomandat să fie consumat în formă organică, neîndulcit.

Lapte de cânepă

Laptele de cânepă este un lapte fără lactoză, cu gust de alune, produs din seminţe de cânepă care au fost înmuiate în apă şi măcinate. Este probabil cel mai nutritiv tip de lapte vegetal, care conţine un raport de 3: 1 de acizi graşi omega-3 şi omega-6, precum şi 10 aminoacizi esenţiali (ceea ce îl face o sursă importantă de proteine pentru vegetarieni şi vegani). Laptele de cânepă este, de asemenea, bogat în mod natural în numeroase alte elemente nutritive, inclusiv magneziu, beta-caroten, calciu, fier, potasiu şi cele mai multe vitamine B. Deoarece cultivarea canepei este încă ilegală, producătorii americani de lapte de cânepă sunt obligaţi să obţină seminţe de cânepă de la fermierii internaţionali. Prin urmare, laptele de cânepă este mai scump şi mai greu de obţinut decât alte tipuri de lapte vegetal.