Ştim cât de mofturoşi pot fi cei mici, însă întotdeaua există posibilităţi de a-i convinge să mănânce legume, chiar dacă ei le ocolesc. Pentru buna creştere şi dezvoltare a lor este necesar să consume din fiecare categorie de alimente câte puţin.

Observi că de fiecare dată când îi pui supa în castron dă morcovul sau o altă legumă la o parte? Nu este un mare fan al verdeţurilor şi nici al legumelor şi prefără mai degrabă dulciurile şi carnea?

Iată câteva modalităţi prin care poţi să îl faci să mănânce legume chiar şi fără voia lui.

Brioşe cu legume

Niciodată un copil nu va refuza un dulce, aşa că dacă metoda şantajului nu a funcţionat, tot nu te lasă inima să nu îi dai ceva dulce. Cel mai indicat ar fi să combini legumele cu gustul dulce şi să pregăteşti nişte brioşe în compoziţia căreie să pui diferite legume rase sau pasate. Cel mai bun exemplu este morcovul, care îl poţi adăuga în aluatul oricărui dulce. O altă variantă ar fi să pui la blender mai multe legume la care să adaugi lapte şi făină şi apoi să le pui în forma de brioşă. La final poţi să adaugi un strat de ciocolată care să mascheze compoziţia iniţial sau o lingură de cacao direct în aluat.

În felul aceasta îi vei furniza totţi nutrimenţii de care corpul său are nevoie.

Află cum îţi modelează talia conopida AICI

Celebrele macaroane cu brânză

Cu siguranţă că acesta este desertul preferat al tuturor copiilor şi nu numai. Este uşor de preparat şi poţi să strecori anumite legume în compoziţia sa. Te-ai gândit până acum că poţi folosi paste pe bază de năut, iar sosul să îl înlouieşti cu suc sau pastă de morcovi la care să adaugi brânza?

O variantă mai bună este aceea de a pasa foarte mărunt legumele şi anume ardeiul gras, morcovul şi roşia, să le amesteci cu brânza şi apoi să le torni peste pastele fierte în prealabil. Sau poţi aleg varianta să le bagi la cuptor, iar pe deasupra să pui un ou bătut care în timpul coacerii să mascheze prin crusta sa conţinutul de legume şi pe deasupra să adaugi la final mult parmezan.

Vei observa cum va mai cere o porţie fără să ţină cont de conţinut.

Chifle din conopidă

Vrea din ce în ce mai des să îl duci să mănănce burgeri? Alege să îl prepari tu în casă. După ce te-ai hotărât la ce tip de carne să pui pe grătar, concentrează-te asupra chiflei care trebuie să fie cât mai nutritivă pentru micuţul tău.

Astfel că poţi opta pentru a-i prepara chifle din conopidă. Da, da ai citit bine. Fierbe conopida, las-o să se răcească, paseaz-o şi amestec-o cu unu-două ouă în funcţie de compoziţia pe care vrei să o faci. Pentru a se lega mai poţi să pui şi un pc de făină de năut sau grâu sau orice altă cereală doreşti. După care formezi chifla şi o bagi la cuptor pentru a se coace.

Acum are voie la burger mai în fiecare zi înainte să se ducă la joacă afară, nu?

Chec aperitiv

O alternativă a brioşelor este checul aperitiv. Atât timp cât vei toca ardeiul,pătrunjelul/mărarul, morcovul, măslinele, carnea de pui sau porc şi le vei amesteca cu făina de secară sau grău, cu lapte, ulei, ouă, un praf de copt şi condimente, totul va merge perfect la procesul de coacere.

Înainte de a fi gata poţi să adaugi nişte cascaval pe deasupra şi este gata felul de mâncare gustos, sănătos şi rapid pentru întreaga familie într-o zi călduroasă.

O altă alternativă de a masca legumele este omleta de dimineaţă, pe care o poţi face sub formă de clătită şi eventual să o umpli cu o cremă de brânză cu ardei gras mărunţit. Inclusiv în omletă după ce ai bătut bine ouăle poţi să adaugi legume precum porumb, mazăre, masline, ardei gras şi mult caşcaval.