Demen╚Ťa: Fructul ro╚Öu care produce ├«mbun─ât─â╚Ťiri semnificative la nivelul memoriei

dementa jpg

Demen╚Ťa ├«ncepe s─â te sperie pe m─âsur─â ce ├«mb─âtr├óne╚Öti, dar cercet─ârile sugereaz─â tot mai mult c─â dieta ta de via╚Ť─â poate ├«mpiedica declinul creierului. Un nou studiu revizuit arat─â c─â exist─â un fruct sare poate oferi beneficii cognitive ╚Öi ajut─â la reducerea riscului de demen╚Ť─â.

Demen╚Ťa este o suferin╚Ť─â crud─â, este o trecere lent─â c─âtre moarte, at├ót pentru cel care sufer─â, c├ót pentru cei dragi. Cu toate acestea, cercet─ârile continu─â s─â arunce o speran╚Ť─â ├«n lupta ├«mpotriva declinului creierului. O nou─â cercetare publicat─â ├«n jurnalul Frontieres indic─â puterea de stimulare a creierului de dieta potrivit─â.

Studiile, efectuate de cercet─âtorii de la Universitatea din East Anglia (Marea Britanie), demonstrez─â c─â dac─â adaugi meri╚Öoare la dieta ta, asta poate ajuta la ├«mbun─ât─â╚Ťirea memoriei ╚Öi a func╚Ťiei creierului, ╚Öi la sc─âderea colesterolului ÔÇ×r─âuÔÇŁ.

Cercetătorii au studiat beneficiile unei cani de merișoare pe zi în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 50 și 80 de ani.

Ei sper─â c─â descoperirile lor vor contribui la prevenirea bolilor neurodegenerative, precum demen╚Ťa.

Cercet─âtorul principal, Dr. David Vauzour, de la ╚ścoala de Medicin─â din Norwich , spune: ÔÇ×Se preconizeaz─â c─â demen╚Ťa va afecta aproximativ 152 de milioane de oameni p├ón─â ├«n 2050. Nu exist─â un tratament cunoscut, a╚Öa c─â este esen╚Ťial s─â facem modific─âri ├«n stilul de via╚Ť─â, cum ar fi dieta, care ar putea contribuie la reducerea riscului de ├«mboln─âvire.

ÔÇ×Studiile anterioare au ar─âtat c─â aportul alimentar mai mare de flavonoide este asociat cu o rat─â mai lent─â de declin cognitiv ╚Öi demen╚Ť─â. S-a descoperit c─â alimentele bogate ├«n antociani ╚Öi proantocianidine, care confer─â fructelor de p─âdure culoarea ro╚Öie, albastr─â sau violet, ├«mbun─ât─â╚Ťesc s─ân─âtatea.

ÔÇ×Afinele sunt bogate ├«n ace╚Öti micronutrien╚Ťi ╚Öi au fost recunoscute pentru propriet─â╚Ťile lor antioxidante ╚Öi antiinflamatorii.

ÔÇ×Am vrut s─â afl─âm mai multe despre modul ├«n care meri╚Öoarele ar putea ajuta la reducerea neurodegener─ârii legate de v├órst─âÔÇŁ.

Speciali╚Ötii au investigat impactul consumului de meri╚Öoare, timp de 12 s─âpt─âm├óni, asupra func╚Ťiei creierului ╚Öi asupra colesterolului, iar asta ├«n r├óndul a 60 de participan╚Ťi s─ân─âto╚Öi din punct de vedere cognitiv.

Jum─âtate dintre participan╚Ťi au consumat pudr─â de meri╚Öoare, care poate echivala cu o can─â sau 100 g de meri╚Öoare proaspete.  Studiul este unul dintre primele care examineaz─â meri╚Öoarele ╚Öi impactul pe care ├«l au asupra s─ân─ât─â╚Ťii creierului la oameni.

Rezultatele au ar─âtat c─â consumul de meri╚Öoare a ├«mbun─ât─â╚Ťit semnificativ memoria episodic─â vizual─â, func╚Ťionarea neuronal─â ╚Öi livrarea s├óngelui la creier.

Cei care au consumat meri╚Öoare au prezentat, de asemenea, o sc─âdere semnificativ─â a LDL sau a nivelului de colesterol ÔÇ×r─âuÔÇŁ, despre care se ╚Ötie c─â contribuie la ateroscleroz─â ÔÇô ├«ngro╚Öarea sau ├«nt─ârirea arterelor cauzate de acumularea de pl─âci ├«n mucoasa interioar─â a unei artere. Acest lucru sus╚Ťine ideea c─â meri╚Öorul poate ├«mbun─ât─â╚Ťi s─ân─âtatea vascular─â.

.