Când și cum să vă înlocuiți plăcuțele și discurile de frână auto?

image

Un sistem de frânare tipic pentru un vehicul constă într-o pereche de plăcuțe de frână, un disc de frână și o garnitură de frână pentru fiecare roată.

Plăcuțele de frână sunt montate în etrier cu materialul lor de frecare aproape atingând cele două părți ale discului de frână.

Atunci când pedala de frână este apăsată, lichidul hidraulic din etrier împinge fiecare plăcuță de frână împotriva fiecărei părți a discului de frână în rotație. Acest lucru are ca rezultat frecarea, care încetinește și, în cele din urmă, oprește vehiculul.

Dacă vă gândiți la numărul de ori în care această acțiune simplă are loc în fiecare zi, săptămână, lună și an - nu este surprinzător faptul că plăcuțele de frână suferă o uzură treptată, astfel încât trebuie înlocuite în mod regulat.

Pot să verific discurile și plăcuțele de frână? Cum pot face acest lucru?

Plăcuțele de frână sunt proiectate pentru a avea în ele filete metalice care scârțâie atunci când intră în contact cu discul de frână care se învârte. Filele metalice sunt inserate parțial în materialul care generează frecarea plăcuțelor și au rolul de a vă anunța că plăcuțele se subțiază. De îndată ce auziți acest zgomot, ar trebui să vă duceți la service-ul frânelor.

Puteți verifica în orice moment starea discurilor și a plăcuțelor. Tot ce trebuie să faceți este să vă ridicați mașina și să scoateți fiecare roată, una câte una, pentru a avea acces la sistemul de frânare. Plăcuțele tale de frână nu ar trebui să scadă sub o grosime de o optime de centimetru.

Discurile nu ar trebui să aibă urme de lovituri, nu ar trebui să fie deformate și ar trebui să fie complet lipsite de rugină. Dacă nu vă simțiți confortabil să vă ridicați mașina pentru a arunca o privire la frâne, sau nu aveți timp sau spațiu pentru a face acest lucru, dacă vă duceți mașina la un service vă va liniști cu privire la starea frânelor.

Dacă verificați singur starea plăcuțelor de frână și constatați că acestea sunt mai uzate pe o parte decât pe cealaltă, atunci acest lucru ar putea fi un indicator că este ceva în neregulă cu o etrieră sau un disc. În acest caz, ar trebui să vă duceți mașina la atelierul local, pentru ca acesta să poată diagnostica și remedia problema pentru dumneavoastră.

Cele două fețe ale discului de frână

Informații și sfaturi despre discurile de frână de pe autodoc24.ro și inspecția sistemului de frânare, afectează formarea marginii discului de frână. Flanșa se formează pe măsură ce partea centrală a suprafeței discului este subțiată de operațiunea de garnitură. Uzura discului poate fi măsurată cu un etrier convențional. Producătorii de discuri de frână permit o ușoară pierdere de material de aproximativ 1 mm pe fiecare parte a discului.

Veți ști că plăcuțele de frână sunt gata să fie înlocuite dacă vă confruntați cu oricare dintre aceste condiții:

Scăderea performanțelor de frânare Și mai multe informații de pe selectnews.ro: Pe măsură ce materialul de frecare al plăcuțelor de frână se uzează, eficiența frânării poate scădea, ceea ce duce la creșterea distanțelor de oprire. Acest lucru poate fi periculos, deoarece un metru sau doi în plus de distanță de frânare poate fi suficient pentru a provoca un accident.

Scârțâit: Acest zgomot este acolo pentru dumneavoastră. Nu este amuzant de auzit, dar plăcuțele au un senzor metalic care este făcut să scârțâie atunci când sunt aproape uzate. Unele vehicule sunt echipate cu senzori electronici pentru plăcuțele de frână. Atunci când plăcuța se uzează, senzorul va aprinde o lumină de avertizare din bord.

Șlefuire: Dacă auziți un sunet de măcinare, cel mai probabil suportul metalic al plăcuței de frână a intrat în contact cu rotorul de frână din cauza materialului de frecare uzat. Trebuie acordată o atenție imediată sistemului de frânare. În acest moment, ar trebui să luați în considerare înlocuirea plăcuțelor de frână și a rotorului.

Majoritatea experților recomandă înlocuirea plăcuțelor în același timp. Veți avea nevoie de plăcuțe noi, accesorii pentru etrier, o perie de sârmă pentru a le curăța și unsoare adecvată pentru etrier și placa de susținere a plăcuțelor. O clemă C mare poate fi necesară pentru a împinge pistoanele etrierului înăuntru. Veți avea nevoie, de asemenea, de unelte și lichid pentru a curăța conductele de frână.

image

Iată câțiva dintre principalii pași pentru a înlocui discurile de frână:

● Ridicați mașina cu cricul și așezați cricuri sub vehicul pentru siguranță.

● Scoateți roata.

● Deblocați și scoateți etrierul, asigurându-vă că evitați să deteriorați conducta de frână.

● Glisați discurile de frână, ceea ce ar putea necesita forță sau o unealtă specială.

● Îndepărtați plăcuțele, curățați etrierul și piesele sale, inspectați dacă sunt deteriorate și instalați plăcuțele noi, cu unsoare în locurile corespunzătoare.

● Reinstalați discurile noi, apoi înșurubați din nou etrierii cu plăcuțele noi.

● Spălați conductele de frână, eliminând cu grijă toate bulele de aer și reîmprospătând lichidul de frână.

● Puneți roțile la loc și coborâți vehiculul.

● Finalizați procedura de așezarea corectă descrisă de producătorul plăcuțelor și discurilor de frână.

● Este esențial să selectați discurile de frână adecvate.