Joggingul aduce numeroase beneficii sănătăţii şi, în plus, este ideal pentru cei care vor să renunţe la kilogramele în exces.

Pentru un tonus fizic şi psihic bun, este recomandat să alergăm zilnic cel puţin 30 de minute. Iată câteva dintre cele mai importante beneficii ale alergatului!

  1. Îţi menţine inima sănătoasă. „Avantajul major al alergatului este reglarea activităţii cardiace (reglează frecvenţa bătăilor inimii) prin restabilirea unei tensiuni arteriale corespunzătoare. Aceasta, deoarece un volum mare al sângelui circulant este redistribuit către muşchii aflaţi în efort”, afirmă dr. Georgiana Ozana Tache, medic primar recuperare medicală.
  2. Te ajută să slăbeşti. În timpul unei ore de jogging se ard 1.000 de calorii. „În privinţa procesului de ardere a grăsimilor, alergatul este la fel de eficient precum participarea la programele de la sala de fitness, aerobic, mersul pe bicicletă sau înotul”, spune medicul Georgiana Ozana Tache.
  3. Te fereşte de osteoporoză. Prin alergat se previne osteoporoza şi se înlătură riscul demineralizării osoase. „Atenţie însă la efortul susţinut sau exagerat, deoarece se pot produce depuneri calcice cu apariţia de osteofite la nivelul locului de inserţie al tendoanelor muşchilor suprasolicitaţi”, recomandă medicul Georgiana Ozana Tache.
  4. Combate depresia. În timpul alergatului se secretă endorfine, cunoscută şi ca hormon al fericirii. De aceea, alergatul este o metodă simplă de combatere a depresiei, a asteniei şi melancoliei.
  5. Îţi menţine creierul în formă. Prin activarea circulaţiei sangvine se îmbunătăţeşte oxigenarea la nivel cerebral. Astfel, funcţiile cerebrale sunt îmbunătăţite.