Îmbunătăţirea memoriei ţine şi de dietă, de anumite substanţe nutritive pe care ţi le iei zilnic din legume, fructe, peşte şi ouă.

Fibrele

Creierul are nevoie de glucoză, iar fibrele reglează eliberea de glucoză în corp. Pentru o minte brici fibrele nu trebuie să lipsească din meniul zilnic. În fiecare zi, include în dietă alimente care conţin fibre: cereale integrale, paste, seminţe, mazăre, fasole boabe, fructe uscate şi cu coajă.

Proteinele din leguminoase

Mazărea, lintea, fasolea, năutul sunt surse bune de proteine vegetale, de vitamina B. Nu conţin multe grăsimi şi înlocuiesc carnea roşie, vânat sau vită, care nu sunt recomandate în acest tip de dietă. Humusul, fasolea galbenă îţi cresc aportul zilnic de fibre, care încetinesc absorbţia de zahăr.

Vitaminele din complexul B

Drojdia de bere, gălbenuşul, îndeosebi acela în stare crudă, brânza, alunele, laptele, sardinele previn afecţiunile mintale, datoritp conţinului de vitamina B7 (colină), bună în remedierea pierderilor de memorie. E numită şi vitamina memoriei, deoarece ajută la transmiterea impulsurilor nervoase, mai ales a celor implicate în procesul de memorare.

În gălbenuş se găseşte şi vitamina B12 . Datorită acesteia şi a vitaminei B9 (cunoscută şi ca acid folic) este ţinută la un nivel scăzut cantitatea de aminoacid homocisteină din sânge. Dacă acesta se acumulează în sânge, poate obtura unele vase sanguine, chiar şi pe acelea care alimentează creierul, afectând astfel memoria. O dietă cât mai variată este esenţială pentru a te ţine departe de Alzheimer sau alte afecţiuni ale minţii. Include carne de pasăre, peşte, lactate şi, pentru un aport crescut de acid folic, legume verzi, leguminoase, seminţe, citrice.

Citeşte şi: Când trebuie să te îngrijoreze pierderile de memorie

Omega-3 şi antioxidanţi

Acizii graşi Omega-3 reduc inflamaţiile şi ajută la buna funcţionare a creierului. Celulele nervoase sunt vulnerabile în faţa procesului de oxidare la care le supun radicalii liberi. De aceea alimentele care conţin antioxidanţi, vitaminele C şi E, seleniu este bine să fie prezente în dieta zilnică. Este vorba despre legume şi fructe proaspete, nuci.