Vitaminele B6 ┼či B12 m─âresc riscul de cancer

1 2 jpg jpeg

Vitaminele sunt elemente-cheie pentru s─ân─âtate. Acestea se g─âsesc ├«n majoritatea alimentelor ┼či sunt absolut necesare pentru dezvoltarea, men┼úinerea vitalit─â┼úii ┼či bun─âstarea general─â a organismului.

Cea mai bun─â modalitate de a asimila cantitatea necesar─â de nutrimente este de a avea o diet─â corect─â ┼či echilibrat─â, bogat─â ├«n fructe ┼či legume.

Vitaminele din complexul B

Vitaminele din grupa B se g─âsesc ├«n fructe, legume, cereale ┼či produse de origine animal─â. Acestea sunt implicate ├«n numeroase procese metabolice, ├«n special ale sistemului nervos ┼či imunitar ┼či ├«n asimilarea substan┼úelor nutritive: zaharuri, proteine, gr─âsimi. Deficitele vitaminelor B se asociaz─â cu afec┼úiuni diverse precum: anemii, neuropatii, psihoze ┼či depresii, modific─âri ale pielii.

Vitamina B6 - piridoxina

Vitamina B6 are un rol foarte important ├«n buna func┼úionare a sistemului nervos ┼či imunitar, iar lipsa ei duce la astenie, nervozitate, insomnii, pierderea ├«n greutate, tulbur─âri neurologice, depresii, anemie, irascibilitate.

Este necesar─â pentru asimilarea magneziului ┼či ├«n procesul intern de producere al acidului clorhidric necesar digestiei. Intervine ├«n metabolismul aminoacizilor. Vitamina B6 este necesar─â pentru men┼úinerea func┼úionalit─â┼úii optime a sistemului imunitar.

Lipsa vitaminei B6 afecteaza structura si functionarea normala a tesutului muscular. Este necesar─â pentru fixarea vitaminei B12.

Cele mai bune surse sunt drojdia de bere, porumbul, conopida, varza, ro┼čiile, carnea de vit─â (├«n special ficatul ┼či rinichii), carnea de curcan, cartofii, p├óinea din cereale integrale. Vitamina B12 - ciancobalamina

Pentru a utiliza proteinele din organism ai nevoie de vitamina B12. Ea ajut─â la transportul oxigenului ├«n s├ónge, deci, este esen┼úial─â pentru producerea de energie. De asemenea, vitamina B12 contribuie la dezvoltarea fizic─â, la cre┼čterea poftei de m├óncare ┼či a greut─â┼úii corporale. Ajut─â la dezvoltarea fizic─â, la cre┼čterea poftei de m├óncare ┼či a greut─â┼úii corporale. Din aceste motive, este util─â ├«n profilaxia ┼či tratamentul anemiei. Vitamina B12 amelioreaz─â irascibilitatea ┼či contribuie la ├«mbun─ât─â┼úirea capacit─â┼úii de concentrare, de memorare ┼či de p─âstrare a echilibrului psihic.

Deficitul de vitamina B12 se manifest─â prin st─âri de oboseal─â accentuat─â, deregl─âri ale ciclului menstrual, anemie, pierderi de memorie, depresie, anxietate ┼či iritabilitate, palpita┼úii, dezorientare, gre┼úuri, balon─âri, arsuri la nivelul cavit─â┼úii orale.

Vitamina B12 se g─âse┼čte cu prec─âdere ├«n produsele de origine animal─â: carne de pui, vit─â, porc, mai ales ├«n ficat, lapte, ou─â, fructe de mare.

Exist─â tendin┼úa de a crede c─â vitaminele sunt ├«n mod necesar bune pentru s─ân─âtate. Dar acest lucru nu este adev─ârat. Unele vitamine pot fi ├«ntr-adev─âr d─âun─âtoare dac─â dep─â┼če┼čti dozele prescrise. Acest lucru este dezv─âluit de cercet─âtorii americani. Conform unui studiu, consumul ridicat de vitamine B6 ┼či B12 ar cre┼čte riscul de apari┼úie a cancerului pulmonar.

Acest lucru este surprinzător, deoarece suplimentele alimentare bogate în vitamine B sunt adesea prescrise tocmai pentru a reduce riscul de cancer pulmonar. Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetătorii au analizat rezultatele mai multor studii pe această temă.

Cercet─âtorii de la Colegiul de Medicin─â al Universit─â┼úii de Stat din Ohio au descoperit c─â b─ârba┼úii fum─âtori care iau suplimente din aceste dou─â vitamine prezint─â un risc de cancer pulmonar cu 30 - 40% mai mare. ├Äns─â acest risc este crescut doar dac─â vitamina provine din suplimente, nu ┼či din alimente.