VIDEO: Profită de beneficiile vinetelor

2 jpg jpeg

Originare din India, vinetele au un conţinut bogat de calciu (care întăreşte sistemul osos), magneziu ( ajută la combaterea stărilor de nervozitate), cât şi de potasiu, un mineral care ajută la stimularea inimii.

Totodată, vitaminele B1, B5 şi B6 care se găsesc în aceste legume ajută organismul să producă energie. Mai multe studii arată că un consum regulat de vinete duce la scăderea colesterolului „rău”. Le poţi consuma fie sub formă de salată, fie la grătar. Şi zacusca de vinete este o alegere sănătoasă şi gustoasă.

Ajută digestia

Profesorul Ovidiu Bojor, fitoterapeut, explică în cartea „Sănătate prin seminţe, legume şi fructe” beneficiile vinetelor pentru sănătate. Astfel, acestea sunt recomandate persoanelor care suferă de boli cardiovasculare, de afecţiuni renale, hepatice, diabet, reumatism şi gută.

Au, de asemeea, şi proprietăţi uşor diuretice. Fibrele solubile din vinete stimulează activitatea bacteriilor bune din colon şi din intestine, fapt care duce la îmbunătăţirea digestiei. Dacă mănânci în mod regulat vinete, prezinţi un risc mai scăzut de cancer la colon.

Ideale la grătar sau coapte

Cum în proporţie de 92% sunt alăctuite din apă, fiind ideale şi persoanelor care se află la dietă. Mai mult, 100 de grame de vinete conţin doar 24 de calorii, dar datorită conţinutui ridicat de fibre îţi dau rapid o senzaţie de saţietate.

Ideal este să fie gătite la grătar sau coapte, astfel încât să nu fie distruse substanţele nutritive pe care le conţin. Specialiştii în nutriţie spun că vinetele prăjite în ulei sunt de evitat, deoarce absorb grăsimile şi „pică greu la stomac”.

Atenţie la depozitare Alege vinetele cu coaja netedă şi lucioasă, care nu au pete şi nu sunt decolorate. Sunt sensibile la căldură şi frig. Dacă nu le găteşti în ziua în care le-ai cumpărat, pune-le, nespălate, într-o pungă de plastic.

Se păstrează la frigider, în compartimentul pentru legume, timp de câteva zile. Dacă vrei să le păstrezi pentru iarnă, ideale sunt cele coapte. După ce le coci, le cureţi, apoi le toci şi le ungi cu puţin ulei, după care le pui în congelator.

- ideal este să le găteşti şi cu coaja, căci este o sursă importantă de substanţe nutritive.

- ai grijă să îndepărtezi coaja arsă, căci conţine substanţe dăunătoare organismului.

- pentru a reduce din gustul amar, după ce le-ai copt, presară sare şi lasă-le, într-un bol, timp de jumătate de oră, apoi clăteşte-le cu apă rece.

- evită să le găteşti în vase de aluminiu, căci se pot elibera substanţe toxice pentru organism.