VIDEO: Dublează-ţi energia în doar 24 de ore!

1 2 jpg jpeg

8.00 - Cât mai multe lactate

Ca să pregăteşti organismul pentru o nouă zi, ai nevoie de proteine, în special din lactate. „Poţi începe cu o cană cu lapte şi cu un iaurt. Glucidele, cele care dau energie, le poţi lua din pâine neagră şi din cereale. Fără zahăr!”, te sfătuieşte Julieta Cristescu, medic primar diabet, nutriţie şi boli metabolice, în cadrul Institutului Naţional de Diabet „N. C. Păulescu”, Bucureşti.

Ca să-ţi umpli „rezervorul”, poţi continua cu un fruct, bogat în minerale şi energizant, şi câteva grame de brânzică dulce, nesărată (urdă, mozzarella, caş). Poţi încheia cu o cană cu cafea simplă, care-ţi va da un imbold suplimentar (însă de scurtă durată!). 13.00 - Multe minerale Ca să-ţi menţii energia la un nivel optim, prânzul trebuie să fie bogat în minerale. Ce înseamnă asta, mai exact? Adică supa cu multe legume, cu care am crescut, nu ar trebui să ne lipsească nicio zi din alimentaţie, spun nutriţioniştii.

„Dacă avem şi o activitate mai intensă, ar trebui să ne luăm şi un felul doi bogat în carne”, mai spune Julieta Cristescu. Când nu ai timp să mergi la masă în timpul zilei, îţi poţi lua de acasă două sandvişuri bogate în roşii şi în ardei. Chiar şi cu aceste două sandvişuri te vei asigura că eşti destul de sătul ca să nu mai „spargi” frigiderul seara.

Nimic mai greşit decât să te duci seara acasă şi să te reţii de la mâncare! Bun, nu este cel mai potrivit să mănânci două-trei feluri de mâncare, dar nici să te înfometezi. „Cina ar trebui să fie alcătuită dintr-un sandviş cu brânză, fără mezeluri, dintr-o friptură la grătar şi o salată de legume”, precizează specialistul nostru. O astfel de masă îţi va asigura toate elementele necesare: proteine, lipide şi glucide.

Creşte cantitatea de alimente în funcţie de efort

Câteodată, suntem lipsiţi de energie din cauză că trecem printr-o perioadă mai solicitantă. În funcţie de tipul efortului pe care-l facem, trebuie să creştem cantitatea dintr-un anumit tip de alimente. Te poţi ghida după tabelul următor.

De unde mai vine somnolenţa?

Ca să fii mereu cu energia la maximum, respectă orarul de masă. Altfel, atunci când mănânci după o pauză prea mare, supui organismul brusc la un efort mult prea ridicat. Rezultatul? În loc să te simţi mai energic după masă, ai o stare de somnolenţă. Între mese, este bine să iei câte o gustare. Dacă nu faci un efort suplimentar, poţi alege ca gustare fructele. Dacă ai nevoie de energie pentru un efort scurt, dar intens, mănâncă două-trei bucăţele de ciocolată neagră.