VIDEO: De câtă sare are nevoie corpul meu?

1 2 jpg jpeg

De ce nu putem trăi fără sare?

Celulele au nevoie de sare (sarea de bucătărie e, de fapt, clorura de sodiu) pentru funcţionarea membranei celulare. Sarea face posibil transportul substanţelor la şi de la celulele corpului.

Câtă sare avem voie să consumăm?

Specialiştii recomandă maximum şase grame de sare pe zi. Statisticile arată însă că, în general, consumăm între 10 şi 11 g zilnic. În rândul bărbaţilor, consumul e mai mare decât la femei, pentru că aceştia mănâncă mai multe produse de tip fast-food. Pentru a supravieţui, corpul are nevoie numai de 0,5-1,5 g sare pe zi.

Cât trebuie să mănânce copiii?

Hrana sugarilor şi a copiilor mici ar trebui să conţină foarte puţină sare, pentru că rinichii lor nu pot prelucra o cantitate prea mare. Persoanele în vârstă trebuie să fie atente! Pentru că simţul gustului se alterează odată cu trecerea timpului, acestea au tendinţa de a pune prea multă sare în mâncare.

Ce se întâmplă dacă mâncăm prea multă?

Studiile au stabilit o legătură strânsă între consumul de sare şi tensiunea arterială. Iar tensiunea arterială ridicată e asociată cu riscul de infarct. Consumul mare de sare pe termen lung poate cauza afecţiuni cronice ale rinichilor. Cercetătorii spun că un consum zilnic de 15-20 g de sare creşte riscul de cancer la stomac.

Putem să ne educăm pofta de sare?

Reduceţi consumul de sare treptat, iar în 14 zile veţi aprecia mai mult mâncărurile mai puţin sărate.

De ce sarea ne provoacă sete?

Persoanele care mănâncă foarte sărat elimină şi mai multă sare prin urină. Asta înseamnă însă că elimină şi apa din organism. Urmarea este senzaţia de sete.

Ce alimente conţin puţină sare?

Produsele lactate pe bază de zer, precum kefirul, iaurtul sau anumite sortimente de brânză, dar şi peştele şi carnea. Alimentele semipreparate şi produsele marinate, în schimb, au un procent ridicat de sare.

Ce fel de sare trebuie să cumpărăm ?

Sare grunjoasă iodată. Cea mai bună este sarea cu fluor şi iod, pentru că acoperă în acelaşi timp şi necesarul de iod şi fluor al organismului. Avem nevoie de fluor pentru oase şi dinţi şi de iod pentru buna funcţionare a tiroidei. Se ştie că deficitul de iod duce la insuficienta dezvoltare a organismului şi la apariţia unor boli grave, cele mai afectate fiind femeile însărcinate şi copiii. Sare marină. Este obţinută din apa de mare şi are un gust foarte uşor de peşte. Este ideală pentru preparatele bucătăriei mediteraneene. Sare cu un conţinut redus de sodiu. Trecerea la o dietă cu un conţinut redus de sodiu a fost asociată de specialişti cu o scădere a tensiunii arteriale. Avantajul principal al acestei reduceri de sodiu îl reprezintă scăderea riscului de afecţiuni cardiovasculare. Condimente pentru cartofi prăjiţi. Atenţie la condimentele speciale pentru cartofii prăjiţi. De obicei, aceste amestecuri conţin o cantitate mare de sare şi de aceea trebuie folosite cu moderaţie.

Cum putem înlocui sarea în bucătărie?

Foarte simplu: folosiţi mai multe condimente şi cumpăraţi din piaţă legume de sezon. Sunt mai gustoase decât legumele crescute în sere.