VIDEO: Afl─â cum te protejeaz─â dieta mediteraneean─â de boli!

1 2 jpg jpeg

Te fere┼čte de boli ale inimii Dieta mediteraneean─â este recunoscut─â pentru c─â reduce nivelul colesterolului ÔÇ×r─âuÔÇť. Speciali┼čtii spun c─â totul se datoreaz─â pe┼čtelui gras, precum somonul, macroul ┼či heringul. Este un ingredient nelipsit al m├ónc─ârurilor mediteraneene, bogat ├«n acizi gra┼či Omega-3.

Cei care prefer─â acest tip de diet─â au un risc mai redus de a dezvolta afec┼úiuni precum angina pectoral─â, hipertensiunea, infarctul miocardic, c├ót ┼či trombozele venoase.

Uleiul de m─âsline virgin ┼či fructele oleaginoase (mai ales alunele), care se num─âr─â printre alimentele de baz─â ├«n dieta mediteraneean─â, previn apari┼úia diabetului zaharat.

Mai multe studii efectuate de-a lungul timpului au arătat că riscul de diabet a scăzut cu până la 50% în cazul persoanelor care au ţinut regimul.

Pentru un sistem imunitar puternic

Potrivit cercet─âtorilor de la Spitalul Mount Sinai, din New York, SUA, dieta mediteraneean─â con┼úine necesarul zilnic de vitamine, antioxidan┼úi ┼či de minerale. De aceea, este indicat─â pentru a-┼úi men┼úine un sistem imunitar puternic.

Menţine silueta, fiindcă alimentele mediteraneene au un conţinut redus de grăsimi. Un studiu realizat în Grecia a demonstrat că persoanele urmează acest timp de alimentaţieau pierdut câte 0,43 centimetri din talie, la o lună după începerea regimului.

Regimul mediteraneean e recomandat femeilor aflate în perioada menopauzei, căci previne apariţia osteoporozei.

Astfel, ele trebuie s─â includ─â ├«n dieta zilnic─â pe┼čte, br├ónz─â, ulei de m─âsline. Mai pot fi consummate ro┼čii, citrice, condimente precum oregano, dar ┼či c├óte un pahar de vin ro┼ču.