Uleiul de palmier, cel mai bun la prăjit

2 jpg jpeg

Acest ulei vegetal, care are o culoare roşiatică, se obţine prin presarea, la rece sau la cald, a pulpei fructelor palmierului. Se mai poate obţine, de asemenea, şi din seminţele fructului. Cum îl alegi Cel mai indicat tip de ulei de palmier este cel nehidrogenat. Potrivit prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, uleiul nehidrogenat de palmier este bogat în acizi graşi esenţiali, nu conţine colesterol şi are un conţinut scăzut de acizi graşi saturaţi, faţă de alte uleiuri. Dacă este depozitat la o temperatură mai mică de 20°C, uleiul de palmier devine solid, dar nu îşi pierde din proprietăţi. Ideal pentru gătit Nutriţioniştii îl recomandă pentru prăjt, căci îşi păstrează proprietăţile, chiar şi la temperaturi de 230 de grade. Aşadar, acesta nu se descompune în substanţe toxice în timpul procesului de prăjire,deci nu este periculos pentru sănătate. Totodată, este ideal pentru gătit, deoarece nu are nici gust, nici miros, ceea ce înseamnă că alimentele îşi vor păstra propria savoare.

Mai poţi citi:

- Ce ulei să alegem?

- Ce boli poţii trata cu uleiul de sâmbure de struguri

- 5 beneficii ale uleiului de măsline

Un studiu realizat de cercetătorii spanioli de la Universitatea din Alicante, Spania, a demonstrat că uleiul de palmier este mai sănătos pentru gătit ca uleiul de măsline şi ca uleiul de floarea-soarelui.

Cercetătorii au studiat câtă acroleină, o substanţă periculoasă pentru organism, se elimină în timpul procesului de prăjire. În urma experimentului, au demonstrat că substanţa a fost produsă în cantitatea cea mai mică în timp ce alimentele erau prăjite în ulei de palmier.

Uleiul de palmier are un conţinut bogat de betacaroten, care protejează organismul împotriva radicalilor liberi, răspunzători de îmbătrânirea prematură a pielii.

Acest ulei conţine şi acid oleic, cunoscut pentru proprietăţile antiinflamatoare, dar şi pentru că ajută la reducerea colesterolului „rău”, care creşte riscul de apariţie a afecţiunilor inimii. Nu este recomandat însă persoanelor care luptă cu kilogramele în plus, căci are un conţinut caloric ridicat. În 100 de grame se găsesc 884 de calorii.

Mai multe studii au arătat că este şi o sursă bogată de vitamina A, care ajută la menţinerea sănătăţii pielii, a părului, a gingiilor şi a unghiilor. Nu în ultmimul rând, în uleiul de palmier se găseşte şi o cantitate ridicată de vitamina E, care are un puternic rol antioxidant, previne apariţia maladiei Alzheimer, a unor afecţiuni ale ochilor, cât şi a unor forme de cancer.

Ştiai că…

…în fiecare an, în întreaga lume, se produc 40 de milioane de tone de ulei de palmier?

În general, pentru prăjit este bun un produs care să nu aibă prea multe grăsimi nesaturate şi care are un punct de topire ridicat. Asta pentru că grăsimile nesaturate sunt sensibile şi, la prăjit, se „rup”, dând naştere radicalilor activi şi substanţelor oxidante, care irită tubul digestiv.

Avantajele uleiului de palmier sunt că este saturat şi solid, aşadar generează doar substanţe iritante prin prăjire doar după ce a fost folosit de mai multe ori la prăjit. În plus, ca orice altă grăsime vegetală, nu conţine colesterol.