Pune pătrunjel în bucatele de Sărbătoare

1 2 jpg jpeg

Pentru ca mâncărurile să fie uşor digerabile şi pentru ca nutrienţii din alimente să se absoarbă uşor, fără a fermenta în intestin, medicina Ayurveda a dezvoltat o ramură special destinată preparării şi asezonării alimentelor.

Există două feluri de condimente, în funcţie de modul în care substanţele aromate care îşi transferă proprietăţile digestive alimentelor:

Condimente care cedează substanţele aromate în mediu uleios. Acestea sunt seminţele, rădăcinile şi scoarţa plantelor aromate: chimen, coriandru, boabe de muştar, piper, scorţişoară, turmeric, ghimbir, ienupăr, nucşoară, usturoi, ceapă, fenicul, cuişoare, enibahar, cardamom.

Sunt bogate în uleiuri volatile care se dizolvă tot în substanţe uleioase. Ele trebuie călite uşor în ulei presat la rece sau în unt, la începutul preparării. Apoi, uleiul sau untul astfel impregnat pătrunde în alimente şi le conferă proprietăţile digestive şi carminative ale condimentelor.

Dacă adăugaţi aceste condimente la sfârşit, substanţele aromate nu vor putea pătrunde în alimente, pentru a le face mai uşor digerabile, pentru că nu sunt uşor solubile în apă.

Ele se vor volatiliza în aer, atmosfera din bucătărie va fi încărcată de miresme aromate, dar mâncarea va conţine mai puţine uleiuri volatile, nu va fi aşa de gustoasă şi se va digera mai greu.

Condimente care cedează substanţele aromate în mediu apos. Acestea sunt frunzele şi florile plantelor aromate: pătrunjel, ţelină, leuştean, salvie, măghiran, rozmarin, tarhon, mărar, oregano, mentă, flori de cimbru şi busuioc.

Ele sunt bogate în vitamine hidrosolubile şi se adaugă mâncărurilor la sfârşit sau după ce au fost luate de pe foc.

3 secrete

1. Prin uleiurile aromate pe care le conţin, condimentele fac alimentele mai uşor digerabile.

2. Îmbunătăţirea digestiei este primul pas în vindecarea tuturor bolilor.

3. Este esenţial ca mâncarea să fie uşor digerabilă, pentru a nu stagna în tubul digestiv.