Probleme cu somnul? Iată ce te poate ajuta!

1 2 jpg jpeg

Alimente care te ajută să adormi: peştele

Somonul şi tonul, în special, conţin o cantitate mare de vitamina B6, substanţă responsabilă de producerea melatoninei, hormonul care induce somnul.

Alimente care te ajută să adormi: lactatele

Iaurtul, laptele şi brânza conţin triptofan, dar şi calciu, eficient în reducerea stresului şi stabilizarea sistemului nervos.

Alimente care te ajută să adormi: cereale integrale

Dacă te roade stomacul înainte de culcare, mănâncă o mână de cereale integrale. Creşte nivelul insulinei din sânge, ceea ce ajută triptofanul - un aminoacid care funcţionează ca sedativ - să ajungă la creier. Din momentul acela îţi va fi foarte uşor să adormi.

Alimente care te ajută să adormi: bananele

Bananele sunt o sursă bogată de potasiu şi vitamina B6, elemente care ajută la relaxarea muşchilor. Banana conţine şi triptofan, un aminoacid convertibil în serotonină şi melatonină, doi hormoni care ajută la relaxarea organismului.

Alimente care te ajută să adormi: nucile

Nucile conţin, de asemenea, triptofan, asta în timp ce cercetătorii de la Universitatea din Texas au descoperit că acestea dispun de propria lor sursă de melatonină.

Alimente care te ajută să adormi: salata verde

Salata este un bun somnifer, întrucât conţine lactarium, o substanţă cu efecte sedative foarte asemănătoare opiumului.

Alimente care te ajută să adormi: mierea

E suficient să laşi o linguriţă să se topească într-o cană de lapte cald sau ceai de ierburi cu câteva ore înainte să mergi la culcare. Glucoza pe care o conţine va reduce nivelul de orexină, un neurotransmiţător care te ţine în permanenţă în alertă.