Poftă de mâncare în exces? Iată care sunt cauzele!

1 2 jpg jpeg

Sari peste mese

Este cunoscut faptul că nu este bine să sari peste mese, mai ales peste micul dejun, cea mai importantă masă a zilei. Pe lângă fapul că acesta îţi va oferi energie pentru intreaga zi, vei observa cum, atunci când vei mânca mai târziu, la următoarea masă vei avea o poftă de mâncare mult mai mare. Este important să ai trei mese pe zi, iar la cină să alegi ceva foarte uşor, cum sunt salatele.

Ciuguleşti între mese

Gustările dintre mese pot fi binevenite atunci când alegi cu atenţie ceea ce consumi. Trebuie să ştii că dulciurile nu sunt cunoscute doar pentru numărul mare de calorii pe care îl au, ci şi pentru proprietatea acestora de a deschide apetitul. Astfel, vei observa cum, la scurt timp după ce ai consumat ceva dulce, va urma pofta de mâncare.

Citeşte şi:

Fructul care ,,alungă” pofta de mâncare

Nu ai poftă de mâncare? Iată ce poţi face!

Crezi că efortul fizic îţi provoacă pofta de mâncare

Nimic mai neadevărat. De fapt, lucrurile stau exact invers. S-a dovedit că exerciţiile fizice reuşesc să scadă în timp pofta de mâncare şi să o regleze. Practic, nu vei mai simţi o foame haotică şi cu crampe, aşa cum se întâmplă atunci când te înfometezi sau când mănânci pe apucate.

Organismul reacţionează în felul urmator: atunci când tu nu îi oferi porţia necesară de substanţe nutritive, el îţi cere într-un mod exagerat mâncare şi atunci sfârşeşti prin a consuma alimente de cele mai multe ori nesănătoase, care îţi potolesc rapid foamea.

Cât despre pofta de mâncare dată de mişcare, aceasta se aplică doar atunci când faci un efort susţinut, aşa cum se întâmplă mai ales în cazul sportivilor.

Când îţi consumi foarte multă energie, organismul trebuie să compenseze şi pofta de mâncare creşte, însă totodată corpul nu se îngraşă, deoarece excesul de calorii este întotdeauna eliminat prin efortul susţinut.