Pericolele consumului de carne procesată

1 2 jpg jpeg

Rezultatele numeroaselor studii ştiinţifice asupra pericolelor consumului de carne procesată sunt foarte clare: creşte incidenţa cancerului colo-rectal şi a cancerului gastric.

Încă din anii 1980 studiile au demonstrat că marii consumatori de mezeluri şi salamuri tratate cu săruri nitrice, care conţin în ele substanţa numită nitrozamină, rezultată din combinaţia dintre sărurile nitrice şi aminele din carne, se îmbolnăvesc mult mai des de cele două tipuri de cancere de mai sus.

Pericolele consumului de carne procesată – ţările dezvoltate au incidenţă mai mare de cancer ca ţările sărace, din cauza produselor din carne procesată

Există şi un indicator de sănătate publică, Indicatorul de Dezvoltare Umană, care a arătat că în ţările aşa-zis foarte civilizate, avansate şi dezvoltate economic, cancerul are o incidenţă mult mai mare decât în ţările sărace. Adică acolo unde produsele procesate, inclusiv carnea, sunt mult mai la îndemână, apariţia cancerului este mai des întâlnit.

Mai mult, o metaanaliză a 10 studii despre dietă şi sănătate, realizată de nişte cercetători, care a implicat în jur de 18.000 de persoane, a demonstrat că riscul de a dezvolta cancer de colon creşte cu până la 40% .

Participanţii au fost împărţiţi în prealabil în patru grupe, fiecare cu o cantitate din ce în ce mai mare de carne consumată (5 porţii pe săptămână). Cei cu riscul de până la 40% de a dezvolta cancer de colon prezentau mutaţia genetică rs4143094. Această mutaţie din alimente joacă un rol important şi pentru apariţia altor tipuri de cancer.

Pericolele consumului de carne procesată – carnea procesată contribuie la dezvoltarea tumorilor

Centrul de Cercetare pentru Sănătate şi Nutriţie din San Francisco avertizează persoanele care consumă carne, în general, că aceasta contribuie la mărirea tumorilor. Cele mai întâlnite forme de tumori care au fost asociate consumului de carne procesată au fost cancer renal, mamar, ale colului uterin, ovarian, de prostată şi tiroidian.

Persoanele care au diete bogate în carne procesată riscă să dezvolte mult mai uşor boli de inimă sau să moară de deces timpuriu. Deşi The Daily Telegraph recomandă ca doza zilnică de carne procesată pe zi să nu depăşească 25 de grame, cel mai sigur este să nu se consume deloc carne procesată. Este acelaşi lucru cu fumătorii care susţin că fumează doar 2-3 ţigări pe zi. Asta nu înseamnă că riscul de a dezvolta cancer la plămâni este mai mic.

Cel mai important este să prevenim orice fel de boală gravă, în special cancerul, deoarece se ştie că terapia oncologică are foarte multe insuccese în toată lumea. Reducerea consumului de carne procesată, de zahăr şi alte alimente toxice şi foarte toxice sunt singurele scăpări de boala secolului nostru.