Ghimbirul vă scapă de indigestie

1 2 jpg jpeg

Cel mai bine e să previi decât să tratezi, spune o vorbă din bătrâni. Condimentarea mâncărurilor reprezintă cea mai bună metodă de a evita indigestiile. Condimentele fac alimentele mai uşor digerabile datorită uleiurilor aromate pe care le conţin.

Este esenţial ca mâncarea să fie uşor digerabilă, pentru a nu rămâne mult timp în tubul digestiv. Cele mai bune condimente sunt verdeţurile (pătrunjel, leuştean, ţelină, mărar, tarhon, busuioc, mentă), lămâia, oţetul de mere, ceapa, usturoiul, hreanul, ghimbirul, piperul, cimbrul, chimionul, coriandrul, dafinul, scorţişoara.

Recomandări:

Nu beţi apă rece imediat după masă! Apa rece va încetini digestia.

Consumaţi fructe cu cel puţin 30 de minute înainte de masă sau serviţi-le ca o masă separată!

Nu mâncaţi dulciuri după masă! E mai bine ca desertul să fie luat ca o gustare separată, la cel puţin două ore după masă.

Laptele este un aliment complex şi greu de digerat. Trebuie băut cald şi eventual condimentat.

Dacă aţi exagerat cu mâncărurile grase, puteţi folosi un tonic digestiv, pe bază de ghimbir. Are gust picant, uşor dulce şi efect puternic încălzitor. Iată cum se prepară: se amestecă o lingură de ghimbir proaspăt ras, o lingură de suc de lămâie şi un vârf de cuţit de sare de bucătărie.

Ardeiul iute, duşmanul stomacului

Atenţie la ardeiul iute, care este iritant şi poate inflama mucoasa tubului digestiv. Consumul în exces poate agrava afecţiunile digestive şi ale sistemului nervos.