Fortifică-ţi oasele printr-o alimentaţie adecvată

1 2 jpg jpeg

Laptele

Calciul este piatra de temelie a oaselor puternice. Adul┼úii p├ón─â la v├órsta de 50 de ani au nevoie de 1.000 de de mg pe zi. ├Äncep├ónd cu v├órsta de 51 de ani, femeile au nevoie 1.200 de mg ├«n fiecare zi, iar c├ónd oamenii trec de v├órsta de 71, ei trebuie s─â ating─â aceea┼či cantitate. Sursa suprem─â a cantit─â┼úilor de calciu este, f─âr─â ├«ndoial─â, laptele. Un singur pahar de lapte, dac─â este degresat, are 300 de mg de calciu.

Iaurtul ┼či br├ónz─â Nu e┼čti un b─âutor de lapte? O cea┼čc─â de iaurt are cel pu┼úin la fel de mult calciu ca un pahar din acest aliment. ┼×i o bucat─â de br├ónz─â elve┼úian─â are aproape la fel de mult. Chiar dac─â ai intoleran┼ú─â la lactoz─â, probabil po┼úi m├ónca iaurt ┼či br├ónzeturi dure, f─âr─â nicio problem─â, sau ├«ncearc─â produse lactate f─âr─â lactoz─â. Scoaterea lactozei din lapte ┼či produsele lactate nu afecteaz─â con┼úinutul de calciu.

Consumând de două-trei ori pe săptămână sardine îţi asiguri aportul necesar de calciu, chiar mai mult decât oferă o cană de lapte.

S-ar putea s─â te surprind─â, dar ┼či legumele pe care le consum─âm zilnic sunt o surs─â veritabil─â de calciu. Varza, chiar ┼či ce chinezeasc─â, este mai mult dec├ót indicat─â. Aceasta ofer─â un gramaj consistent de calciu, aproape 200 de mg.

Alimente fortificate

├Än cazul ├«n care produsele lactate, sardinele ┼či verde┼úurile te las─â rece, ia ├«n considerare consumul de alimente ├«mbog─â┼úite. Acestea sunt produse care nu con┼úin ├«n mod natural calciu, dar au fost ├«mbun─ât─â┼úite cu diferite cantit─â┼úi de minerale esen┼úiale.

Alimente pentru micul dejun sunt un start bun. Sucul de portocale are aproximativ acela┼či gramaj de calciu c├ót o can─â de lapte, iar o parte din cereale livreaz─â organismului p├ón─â la 1.000 mg de mineral. Verifica┼úi eticheta nutri┼úional─â pentru a afla catitatea exact─â.

Unele suplimente de calciu, de exemplu, carbonatul de calciu, sunt mai bine absorbite dacă sunt luate în timpul mesei. Cu toate acestea , calciul poate fi luat oricând.

Soia

Somonul

Mi┼čcare

Pentru a ob┼úine cele mai bune rezultate ├«n dieta ta, stimuleaz─â sistemul osos. Rezultatul este ca organismul t─âu s─â stabileasc─â mai mult material osos, iar oasele s─â devin─â mai dense. Mersul pe jos, dansul, tenisul ┼či yoga s-au dovedit a fi cele mai benefice.

Cite┼čte ┼či:

Ce alimente ne fur─â calciul

Pofta de ciocolată anunţă lipsa calciului din organism