Diferenţe între laptele cu 1,5% şi cel cu 3,5% grăsime

1 2 jpg jpeg

Totuşi, nu de puţine ori, ne confruntăm cu dificultatea de a alege cel mai bun tip de lapte din zecile de sortimente şi firme producătoare. Aşadar, lapte integral sau lapte semi-degresat? Iată câteva diferenţe!

Diferenţe între laptele cu 1,5% şi cel cu 3,5% grăsime: laptele integral sau gras

Laptele integral sau gras conţine 3,5% grăsimi, fiind cea mai apropiată variantă de laptele proaspăt de vacă, înainte de procesare. Laptele integral este procesat pentru îndepărtarea microorganismelor, însă are mai multă grăsime faţă de variantele semi-degresate, cu 1,5% grăsime.

Totuşi, trebuie să ştii că, indiferent de conţinutul de grăsimi - 3,5% sau 1,5%, calciul şi mineralele rămân la aceleaşi valori în cazul ambelor tipuri de lapte.

Singura diferenţă se află în numărul de calorii şi nivelul colesterolului. De exemplu, 220 de ml de lapte integral are 150 de calorii şi 24 mg de colesterol, în timp ce varianta semi-degresată are doar 90 de calorii şi 5 mg de colesterol.

De asemenea, în cazul copiilor de până la 2-3 ani, se recomandă consumul de lapte integral cu 3,5% grăsime, întrucât acesta conţine mai multe substanţe nutritive benefice pentru dezvoltarea celor mici. În plus, grăsimile din laptele integral ajută la fortifierea sistemului imunitar.

Diferenţe între laptele cu 1,5% şi cel cu 3,5% grăsime: laptele semi-degresat

Laptele semi-degresat conţine mai puţine grăsimi, însă acest proces de separare a grăsimi duce la pierderea vitaminelor solubile din compoziţia laptelui: A, D, E şi K. Alte studii susţin că laptele sărac în grăsimi previne riscul de osteoporoză, a diabetului de tip 2 sau tensiune arterială.