De ce nu sl─âbesc unii vegetarieni

1 2 jpg jpeg

C├ónd vine vorba despre nutri┼úie nu exist─â o regul─â precis─â care s─â func┼úioneze pentru toat─â lumea. Corpurile noastre sunt diferite, au nevoi diferite ┼či reac┼úioneaz─â ├«n func┼úie de mo┼čtenirea genetic─â ┼či de factori externi precum stilul de via┼ú─â, anturajul, orele de somn.

Dac─â e┼čti amator de salate, stilul vegetarian te va acapara imediat. Po┼úi s─â ob┼úii o mas─â s─ân─âtoas─â ┼či gustoas─â cu ajutorul legumelor ┼či a fructelor.

Prima regulă a vegetarienilor este renunţarea la consumul de carne. Acest fapt nu trebuie privit ca fiind o pedeapsă, ci ca o pauză pe care i-o oferi organismului tău. Adesea s-a constat faptul că, renunţând la carne, inclusiv în perioadele de post, kilogramele nu scad, dimpotrivă. Atunci unde este problema?

Consumul exagerat de carbohidraţi

┼×i aici ne referim la zaharurile sub form─â de fructoz─â (cantitatea mare de fructe consumat─â) sau f─âinoasele cu ├«nc─ârc─âtur─â glicemic─â mare. La aceste dou─â gre┼čeli se adaug─â un consum mare de alimente s─ân─âtoase, dar cu aport caloric imens (nucile, semin┼úele).

M─âsura este cea mai important─â ├«n toate, iar cu ajutorul alimentele de origine animal─â, precum carnea sau br├ónza, care de altfel sunt foarte s─â┼úioase, m─ân├ónci cantit─â┼úi mai mici ┼či te saturi mai repede.

Afl─â cu ce po┼úi ├«nlocui carnea ro┼čie AICI

Privarea organismului de proteine ├«ncetine┼čte metabolismul

Din start ┼čtim c─â exist─â ┼či proteine vegetale, ├«ns─â, produsele animale sunt principala surs─â de proteine esen┼úiale pentru refacerea ┼či cre┼čterea masei musculare.

Masa muscular─â are cea mai mare nevoie de energie ┼či totodat─â consum─â cele mai multe calorii. ├Än momentul ├«n care alegi s─â consumi carne, organismul depune un efort mai mare pentru a descompune proteinele ┼či pentru a elibera energia. ├Än cazul consumului de carbohidra┼úi, efortul este mai mic, ei fiind o surs─â de energie aproape instantanee dar care se termin─â repede. Astfel se explic─â de ce arderile metabolice sunt mai intense ├«n cazul consumului de proteine animale.

Felul în care alegi să combini alimentele

Combina┼úiile alimentare sunt esen┼úiale at├ót pentru siluet─â, c├ót ┼či pentru s─ân─âtatea ├«ntregului organism. Alimentele consumate separat cu ├«ngra┼č─â, ci modul ├«n care le combin─âm produce acest nefast rezultat.

Este deja celebr─â gre┼čeala pe care to┼úi o facem combin├ónd p├óinea cu cartofii pr─âji┼úi. Eventual, mai ad─âugam ┼či carne pr─âjit─â ┼či iat─â cum organismul este asaltat de gr─âsimi nocive oferite de procesul de pr─âjire, dar ┼či de o cantitate mare de carbohidra┼úi amesteca┼úi cu proteine care ├«ncetinesc procesul de ardere ┼či favorizeaz─â depunerile.

O alt─â gre┼čeal─â f─âcut─â mai ales ├«n post, c├ónd nu consumi carne, este m─âritul por┼úiilor. Al─âturi de m├óncatul seara chiar ├«nainte de a merge la culcare, carnea oblig─â organismul s─â lucreze mai mult ┼či mai lent, f─âr─â s─â apuce s─â se odihneasc─â suficient. Astfel apar oboseala, lipsa de energie, nevoia de a m├ónca ┼či mai mult pentru a furniza putere corpului s─â func┼úioneze, iar rezultatul final este ├«nso┼úit de boal─â ┼či de kilograme ├«n plus.

Pont

Indiferent de dieta pe care o urmezi, fii moderat cu por┼úiile ┼či nu uita s─â faci mi┼čcare. Important este s─â te alimentezi la timp, s─â nu sari peste mese ┼či s─â evi┼úi combina┼úiile nefaste!