De ce e bine să mănânci migdale

1 2 jpg jpeg

Studiile arată că un consum zilnic de 30 g de migdale ar putea reduce la jumătate riscul de maladii cardiovasculare, atunci când migdalele înlocuiesc alimentele bogate în acizi graşi saturaţi.

Aceste beneficii s-ar datora conţinutului ridicat în compuşi care au capacitatea de a scădea concentraţia de colesterol „rău”, precum fitosterolii, dar şi bogăţiei de acizi graşi mononesaturaţi, proteinelor vegetale şi fibrelor solubile.

Iată câteva din beneficiile consumului de migdale:

1. Reduc riscul de atac de cord. Studiile arată că persoanele care consumă migdale de 5 ori pe săptămână prezintă cu 50 % mai puţine riscuri de a face atac de cord.

2. Scad concentraţia de colesterol „rău”. Migdalele scad nivelul colesterolului, în special a celui „rău“ (LDL). Acest beneficiu este pus pe seama conţinutului de fitosteroli, compuşi care scad grăsimile din sânge.

3. Protejează peretele arterial, datorită flavonoizilor, care lucrează „mână-n mână“ cu vitamina E.

4. Contribuie la sănătatea oaselor şi dinţilor, prin intermediul fosforului conţinut.

Citeşte şi:

- Migdalele menţin sănătatea inimii

- Uleiul de migdale, bun pentru piele şi păr

- Migdalele previn anemiile

5. Grăsimile sănătoase ajută la scăderea în greutate. În cadrul unui studiu, persoanele care au inclus în alimentaţia lor migdalele, ca sursă de materii grase sănătoase, au pierdut mai mult în greutate în comparaţie cele care n-au inclus aceste fructe în dietă, chiar dacă alimentaţia lor era mai săracă în grăsimi.

6. Menţin echilibrul glicemic şi nu duc la creşterea nivelului de insulină în sânge, după mese.

7. Asigură buna funcţionare a creierului, graţie riboflavinei şi L-carnitinei, compuşi care scad şi riscurile apariţiei bolii Alzheimer.

8. Menţin sănătatea sistemului nervos, ceea ce duce la un intelect sănătos şi la longevitate.

9. Au efect alcalin în organism, ceea ce reduce riscul apariţiei osteoporozei.

10. Stimulează imunitatea şi protejează împotriva îmbătrânirii premature cauzată de excesul de radicali liberi, datorită conţinutului mare de vitamină E, cu efect antioxidant.

11. Sunt sursă bună de magneziu, pe care multă lume nu-l consumă în cantitate suficientă. Un sfert de cană de migdale oferă un sfert din doza zilnică recomandată din acest mineral important pentru muşchi, nervi şi oase.

12. Conţin şi bor, un mineral care, spun studiile, ar putea să prevină cancerul de prostată.

INFO: Nu mânca migdalele descojite, pentru că pierzi în felul acesta cel puţin 20 de flavonoizi cu puternic efect antioxidant.