Cu ce înlocuim carnea în perioada postului

1 2 jpg jpeg

Totodată, proteinele sunt esenţiale pentru persoanele care doresc să slăbească, susţin specialiştii, dar şi pentru cele care doresc să îşi crească masa musculară. Iată câţiva înlocuitori vegetali ai cărnii!

Cu ce înlocuim carnea în perioada postului: soia

Cu siguranţă soia este cea mai studiată plantă de pe pământ, dar şi cea mai controversată. Specialiţii susţin despre această leguminoasă că ar fi un ade­vărat miracol care, pe lângă faptul că a reu­şit să salveze planeta de la înfome­tare, previne şi vindecă zeci de boli, in­clu­siv pe cele de inimă, cancerul şi deze­chi­librele hor­­monale.

La polul opus se află cei care afir­­mă că soia ar fi cancerigenă, că afectează imunitatea şi dău­nează sănătăţii. Ade­vă­rul aparţine ambelor părţi: soia obţi­nu­tă şi preparată corect este extrem de benefică pentru să­nă­tate, în timp ce cea procesată cu tot felul de sub­stan­ţe toxice este dăunătoare.

Soia are avantajul de a putea fi gătită în cele mai variate feluri, fiind bogată în vitamine şi minerale esenţiale precum vitaminele D, E şi B şi calciu, magneziu, fosfor.

Cu ce înlocuim carnea în perioada postului: nucile

Nuca este unul dintre cele mai sănătoase şi consistente alimente. Este un înlocuitor excelent al cărnii, chiar superior plantei de soia, datorită unui conţinut mai mare de proteine şi de grăsimi sănătoase.

Nuca este fructul cel mai bogat în cupru şi zinc, miezul de nucă crud fiind un remediu împotriva bolilor vasculare, a deficienţelor imunitare, complicaţiilor diabetului sau a bolile cronice de plămâni.

Cu ce înlocuim carnea perioada postului : hrişca

Are în compoziţie nu mai puţin de opt aminoacizi esenţiali, din acest punct de vedere fiind mult deasupra mezelurilor sau a pre­paratelor din carne. Este, de ase­menea, o sursă foarte bogată de mangan (mineral necesar pentru echi­librul hormonal), magneziu, fosfor şi fibre vegetale.

Hrişca este un ingredient nelipsit din zona Bucovinei, fiind folosit în sarmale sau alte specialităţi locale. Se poate consuma în locul cerealelor de dimineaţă, cu lapte sau suc de fructe.

Cu ce înlocuim carnea în perioada postului: quinoa

Este înrudită cu hrişca, iar aproape 15% din masa sa este formată din proteine sănătoase şi extrem de hrănitoare. Boabele de quinoa conţin fier, magneziu, calciu, vita­mine din complexul B, dar şi fibre alimentare, care re­glează nivelul glicemiei, colesterolului şi triglice­ri­delor.

Boabele de quinoa se pot consuma în locul cerealelor, fierte şi pasate sub formă de piure, în loc de orez şi în orice fel de mâncare, de la pilaf până la supe.

Cu ce înlocuim carnea în perioada postului: ciupercile

Ciupercile conţin apă, substanţe organice şi săruri minerale. Structura proteinelor din ciuperci este asemănătoare cu cea din cazeina laptelui, albumina din ou, gliadina din grâu.

Proteinele din ciuperci sunt comparabile cu cele din carne, astfel că 100-200 grame de ciuperci uscate consumate zilnic, pot substitui carnea, menţinând în organism un echilibru normal.

De exemplu, un kilogram de ciuperci uscate conţine de două ori mai multe albumine decât carnea de vită, de aproape trei ori mai multe decât carnea de porc sau decât ouăle şi de 11 ori mai multe decât laptele.