Cele mai sănătoase fructe sărace în carbohidraţi

1 2 jpg jpeg

Fiind sărace în carbohidraţi, aceste fructe sunt recomandate în orice dietă echilibrată sau în dietele cu reguli stricte. Iată, aşadar, câteva dintre aceste fructe!

Cele mai sănătoase fructe sărace în carbohidraţi: merele

Pe lângă faptul că abundă în vitamina C şi fibre (dacă sunt consumate cu coajă), merele au un conţinut slab de calorii şi carbohidraţi, mai exact 52 de calorii la 100 de grame şi 14 grame de carbohidraţi.

Coajă furnizează fibre necesare unei bune digestii, dar şi antioxidanţi care lupta împotriva radicalilor liberi şi previn îmbătrânirea prematură.

Cele mai sănătoase fructe sărace în carbohidraţi: căpşunile

Profită din plin de sezonul de coacere a căpşunilor, astfel că 50 de grame de căpşuni conţin doar 4 grame de carbohidraţi. Pe lângă bogăţia de vitamine şi minerale, căpşunile conţin şi acid elagic, despre care s-a descoperit că inhibă creşterea şi dezvoltarea tumorilor.

Antocianinele din aceste fructe au efect analgezic şi blochează acţiunea unor compuşi chimici care cresc nivelul inflamaţiilor din organism.

Cele mai sănătoase fructe sărace în carbohidraţi: kiwi

Aceste fructe se găsesc pe rafturile magazinelor pe tot parcursul anului, fiind alternative ideale pentru o dietă bogată în carbohidraţi. Un kiwi mediu conţine aproximativ 42 de calorii şi 13 grame de carbohidraţi, precum şi cantităţi mari de potasiu, vitamina C şi fibre.

Cele mai sănătoase fructe sărace în carbohidraţi: cireşele

Cireşele au un indice glicemic scăzut şi un conţinut sărac de carbohidraţi, fiind recomandate inclusiv persoanelor diagnosticate cu diabet. Astfel, aproximativ 100 de grame de cireşe furnizează 59 de calorii şi 14 grame de carbohidraţi. De asemenea, cireşele au şi un efect antioxidant şi protejează împotriva bolilor cardiovasculare, cancerului şi altor boli cronice.

Cele mai sănătoase fructe sărace în carbohidraţi: portocalele

Răcoritoare şi bogate în vitamina C, portocalele au totodată şi un indice glicemic redus. O portocală medie conţine aproximativ 62 de kcal şi 15 grame de carbohidraţi, completând însă generos aportul de acid folic şi potasiu, mineral care reglează presiunea arterială. Grapefruitul prezintă aceleaşi calităţi nutriţionale.

Printre fructele cu un conţinut minim de carbohidraţi se mai numără afinele (57 calorii/10 grame), piersicile (42 calorii/100 grame), pepenele roşu (30 calorii/100 grame), ananasul (50 calorii/100 grame) sau bananele (90 calorii/100 grame).