Ce trebuie să mănânci pentru sănătatea florei intestinale

1 2 jpg jpeg

Iaurt

Un aliment bun pentru flora intestinal─â este iaurtul. Are ├«n componen┼úa sa culturi de bacterii vii, care ├«nt─âresc sistemul imunitar ┼či ajut─â la buna func┼úionare a digestiei. Este ideal s─â m─ân├ónci iaurt mai ales dac─â iei antibiotice. Dac─â nu ├«┼úi place iaurtul, trebuie s─â ┼čtii c─â ┼či kefirul este benefic pentru refacerea florei intestinale.

Varză murată Varza murată ajută bacteriile benefice să se mobilizeze, astfel încât să devină mai rezistente la posibilele atacuri ale microorganismelor agresive. Acţiunea benefică se datorează procesului în urma căruia lactoza se transformă în acid lactic.

Fibrele au capacitatea de a ac┼úiona asupra tranzitului. Fibrele insolubile absorb excesul de ap─â din intestin, ├«n timp ce fibrele solubile formeaz─â un gel v├óscos, care ├«ncetine┼čte absorb┼úia zaharurilor. ├Än colon, bacteriile bune se vor hr─âni cu aceste fibre, ajut├ónd la sinteza unor vitamine. Fibre solubile se g─âsesc ├«n morcovi, ┼úelin─â, castrave┼úi, citrice, linte, n─âut, iar cele insolubile ├«n cerealele integrale, orez brun, stafide, struguri, nuci.

Miere

┼×i mierea ajut─â la refacerea echilibrului florei. Datorit─â con┼úinutului de fructo-oligozaharide, mierea este considerat─â un produs alimentar prebiotic (prebioticele sunt compu┼či care favorizeaz─â dezvoltarea bacteriilor bune). Astfel, ajut─â la restabilirea florei normale ┼či combate constipa┼úia. Mierea are ┼či o puternic─â ac┼úiune antibacterian─â. Are, de asemenea, efect de calmare a mucoasei gastrice.