Ce se întâmplă în organism atunci când consumaţi un ou în fiecare zi

1 2 jpg jpeg

La ceilalţi 30% dintre participanţi s-a observat o modificare în bine, valorile LDL scăzând. Singurele persoane cărora nu li se recomandă să consume ouă sunt diabeticii, care riscă să dezvolte afecţiuni cardiace.

Ou─âle sunt o surs─â de proteine de ├«nalta calitate ┼či con┼úin, de asemenea, cholina, un nutrient mai pu┼úin cunoscut, dar esen┼úial pentru bun─â func┼úionare a creierului. Aparent, potrivit studiilor desf─â┼čurate ├«n Statele Unite, 90% din popula┼úie are caren┼úe de cholina. Acest aliment-minune reprezint─â o surs─â important─â de vitamine, calciu, acizi gra┼či omega-3, fiind benefic pentru oase, ochi, p─âr ┼či unghii.

Ou─âle consumate la micul dejun asigur─â o senza┼úie de s─â┼úietate pe termen lung, ceea ce v─â va ajut─â s─â m├ónca┼úi mai pu┼ú├«n ├«n timpul zilei ┼či s─â v─â men┼úine┼úi greutatea. Nu se recomand─â s─â consuma┼úi mai mult de unul sau dou─â pe zi ┼či s─â cump─âra┼úi doar de la produc─âtorii locali sau ou─â organice.

Bogate în substanţe nutritive

Ou─âle, spun nutri┼úioni┼čtii, sunt printre alimentele cele mai s─ân─âtoase ┼či pline de nutrimen┼úi. A┼čadar, pe l├óng─â vitamine ┼či minerale (calciul, fola┼úi, vitamina E, fier, potasiu, zinc), au proteine de calitate superioar─â, gr─âsimi bune ┼či alte substante benefice s─ân─ât─â┼úii. Astfel c─â un ou mare con┼úine 77 de calorii cu 5 grame de gr─âsimi ┼či carbohidra┼úi ┼či 6 grame de proteine de calitate.

Au proteine de calitate

Aceste proteine sunt formate din aminoacizi interconecta┼úi ├«ntre ei. Pentru a construi proteine corpul folose┼čte circa 21 de aminoacizi. 9 dintre ace┼čti aminoacizi care sunt esen┼úiali pentru organism nu pot fi produ┼či de corp astfel c─â trebuie lua┼úi din alimenta┼úie. O protein─â de calitate este aceea bogat─â ├«n aminoacizi esen┼úiali, iar o surs─â de protein─â care le con┼úine pe toate aceste substan┼úe ├«n valorile potrivite reprezint─â o surs─â bun─â de proteine. A┼čadar nu ocoli ou─âle.

Bune pentru s─ân─âtatea creierului

Ou─âle con┼úin colin─â, un nutriment care de multe ori este grupat cu cele din familia B-urilor. Colina este o vitamin─â hidrosolubil─â care intervine ├«n degradarea acizilor gra┼či, anumitor acizi amina┼úi, dar ┼či a glucozei. Tot ea combate depunerea colesterolului pe pere┼úii arterelor ┼či ajut─â la eliminarea toxinelor. Aceast─â substan┼ú─â ajut─â la sintetizarea unui neurotransmi┼ú─âtor numit acetilcolin─â ┼či face parte din membranele celulare. Un ou mare con┼úine 113 mg de colin─â.

Un deficit de colin─â poate duce la boli ale ficatului, tulbur─âri neurologice ┼či la apari┼úia bolilor de inim─â. Cele mai bune surse de colin─â sunt g─âlbenu┼čul de ou ┼či ficatul de vit─â. Colina te ajut─â s─â ai o memorie bun─â. De asemenea, este benefic─â ├«n hipertensiunea arterial─â, ulcer, aterosceroza, dar poate contribui ┼či ├«n tratarea alcoolismului ┼či a cirozei hepatice. Dac─â e┼čti stresat, consumul de ou─â ├«┼úi poate fi de folos.

Protejeaz─â s─ân─âtatea ochilor

├Än ou─â exist─â dou─â substan┼úe antioxidante: luteina ┼či zeaxantina. Ele se reg─âsesc ├«n g─âlbenu┼č. Speciali┼čtii spun c─â reduc riscul de cataract─â ┼či degenerare macular─â. Cei doi antioxidan┼úi tind s─â se acumuleze ├«n retin─â, partea senzorial─â a ochiului. Cercet─âtorii au demonstrat c─â dac─â se consum─â 1.3 g─âlbenu┼č pe zi, timp de 4-5 s─âpt─âm├óni, va cre┼čte nivelul de lutein─â din s├ónge cu 28-50%, iar cel al zeaxantinei cu 114-142%.

Sunt săţioase

Pentru c─â au proteine, gr─âsimi bune ┼či foarte pu┼úini carbohidra┼úi nu ┼úi se va face foame imediat, ba chiar te ajut─â s─â scapi de gr─âsimile saturate. Cump─âr─â ou─â de la persoane de ├«ncredere, nu din supermarket deoarece g─âinile respective nu au fost hr─ânite cu alimente naturale ┼či astfel compozi┼úia ou─âlelor a suferit modific─âri din punct de vedere nutri┼úional.