Acesta este cel mai s─ân─âtos aliment!

1 2 jpg jpeg

De principiu o alimenta┼úie bogat─â ├«n fibre ajut─â organismul s─â func┼úioneze corespunz─âtor mai ales sistemul digestiv ┼či excretor. Nu degeaba secretul asiaticelor este orezul servit la orice mas─â.

O alternativ─â s─ân─âtoas─â mai ales dac─â vrei s─â fac─â o schimbare din punct de vedere alimentar o reprezint─â bulgurul.

Ce este bulgurul?

Practic, blgurul este un amestec de boabe de gr├óu m─âcinate mult mai mare dec├ót se macin─â de regul─â cerealele, se poate ob┼úine din mai multe tipuri de gr├óu ┼či are un con┼úinut ridicat de fibre ┼či proteine.

Din punct de vedere nutri┼úional bulgurul are un con┼úinut mult mai ridicat at├ót de fibre c├ót ┼či de proteine ┼či minerale dec├ót orezul alb, av├ónd totodat─â ┼či un indice glicemic sc─âzut, motiv pentru care este recomandat ├«n diete.

Printre beneficiile consumului acestui aliment se reg─âse┼čte ┼či faptul c─â ajut─â la reglarea tranzitului intestinal prevenind apari┼úia constipa┼úiei ┼či men┼úinerea greut─â┼úii corporale. ┼×i asta mai ales datorit─â con┼úinutului de minerale esen┼úiale precum magneziul, fierul ┼či potasiul ce se reg─âsesc ├«n acest aliment ├«n cantitate tripl─â dec├ót ├«┼úi ofer─â de obicei pastele sau chiar orezul alb.

Consumul constant de bulgur te va ajuta să menţii activitatea cardiovasculară în parametri normali.

Cum se prepar─â?

Trebuie men┼úionat faptul c─â acest aliment se g─âte┼čte la fel ca orezul sau cuscusul, deosebirea ├«ntre ele fiind valorilele nutri┼úionale mai mari pe care ┼úi le ofer─â bulgurul.

2 jpg jpeg

Astfel c─â este necesarl s─â ├«l la┼či la ├«nmuiat ├«n lichid minimum o or─â ┼či jum─âtate, dup─â care va fi gata pentru consum. Po┼úi s─â ├«l pui la ├«nmuiat ├«n ap─â, sup─â de legume, suc de ro┼čii sau alte lichide, ├«n func┼úie de re┼úeta pentru care se preg─âte┼čte.

├Äl g─âse┼čti cu u┼čurin┼ú─â ├«n magazinele cu sproduse de specialitate turceasc─â, ar─âbeasc─â sau oriental─â.