6 motive pentru care ouăle nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie

1 2 jpg jpeg

1. Sunt bogate în proteine

Ou─âle con┼úin proteine ÔÇőÔÇőde ├«nalt─â calitate, adic─â proteine ÔÇőÔÇőcomplete (au ├«n componen┼úa lor 9 aminoacizi esen┼úiali, componente ale proteinelor. Potrivit nutri┼úioni┼čtilor, acestea ÔÇőÔÇősunt de o calitate mai bun─â dec├ót cele provenite din carne sau din pe┼čte.

2. Motive pentru care ou─âle nu trebuie s─â-┼úi lipseasc─â din alimenta┼úie: Reduc nivelul colesterolului r─âu

Ou─âle au fost mult timp contestate din acest considerent. De fapt, cel care con┼úine o cantitate semnificativ─â de colesterol este g─âlbenu┼čul. ├Än urma studiilor, s-a demonstrat c─â, ├«n realitate, colesterolul din ou─â are un efect redus asupra celui din s├ónge (produs de ficat din acizii gra┼či satura┼úi din dieta noastr─â). Ba mai mult, acesta are un impact pozitiv asupra organismului, reduc├ónd nivelul colesterolului r─âu. Persoanele s─ân─âtoase pot consuma 1-2 ou─â pe zi, f─âr─â a cre┼čte riscul bolilor cardiovasculare.

3. Conţin grăsimi bune

G─âlbenu┼čul este compus ├«n propor┼úie de 45% din lipide, dintre care 1/3 sunt acizi gra┼či satura┼úi ┼či 2/3 acizi gra┼či nesatura┼úi. Acizii gra┼či nesatura┼úi sunt gr─âsimi s─ân─âtoase, care ajut─â la protejarea s─ân─ât─â┼úii inimii, la ├«mbun─ât─â┼úirea digestiei ┼či la ├«nt─ârirea sistemului imunitar.

4. Motive pentru care ou─âle nu trebuie s─â-┼úi lipseasc─â din alimenta┼úie: Sunt o surs─â bun─â de vitamine

Ou─âle sunt surse de vitamina B2 (ajut─â la men┼úinerea vederii, la ├«mbun─ât─â┼úirea calit─â┼úii pielii ┼či la furnizarea energiei necesare organismului), vitamina B12 (esen┼úial─â pentru func┼úionarea creierului, a sistemului nervos ┼či la formarea globulelor ro┼čii ├«n s├ónge) ┼či vitamina D (contribuie la absorb┼úia calciului, a fosforului ┼či previne osteoporoza).

5. Reduc pofta de mâncare

Datorit─â con┼úinutului ridicat de proteine, ou─âle (├«n special albu┼čurile) genereaz─â o senza┼úie de sa┼úietate timp de mai multe ore, deoarece dureaz─â mult timp pentru a fi digerate. Potrivit nutri┼úioni┼čtilor, o omlet─â sau un ou fiert sunt op┼úiuni foarte potrivite pentru micul dejun, mai ales pentru persoanele care au un stil de via┼ú─â activ sau care practic─â sport.

Complexul de vitamine B ┼či de lecitin─â din ou─â contribuie la ├«mbun─ât─â┼úirea func┼úiilor sistemului nervos, la men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii vaselor capilare, stimul├ónd dezvoltarea cerebral─â.