Trucuri pentru a avea o postur─â corporal─â s─ân─âtoas─â

2 jpg jpeg

Acapara┼úi fiind de sarcinile zilnice, uit─âm s─â acord─âm aten┼úia cuvenit─â posturii corporale, astfel c─â ne confruntam din ce ├«n ce mai des cu dureri la nivelul g├ótului, a coloanei vertebrale. ├Äns─â pe l├óng─â aceste dureri, exist─â ┼či posibilitatea afect─ârii nivelului emo┼úional.

O postur─â incorect─â poate fura din elegan┼úa unui corp armonios ┼či contribui la sc─âderea stimei de sine, a rezisten┼úei la stres ┼či la degenerarea masei osoase, favoriz├ónd ├«n felul aceasta apari┼úia anumitor afec┼úiuni.

Iat─â c├óteva sfaturi pentru a-┼úi corecta postura ┼či a evita simptomele men┼úionate mai sus!

Ai grij─â la salteaua pe care dormi

├Än primul r├ónd trebuie s─â acorzi o aten┼úie deosebit─â saltelei pe care dormi. O saltea prea moale va prezenta ├«n timp denivel─âri ce ├«┼úi vor provoca dureri de spate ┼či de g├ót. Pentru un somn odihnitor, ai nevoie de o saltea care s─â ├«┼úi men┼úin─â spatele drept pe tot parcursul nop┼úii. Po┼úi opta pentru o variant─â ergonomic─â.

Un somn agitat ├«n care te ├«ntorci constant de pe o parte pe alta poate avea o influen┼ú─â negativ─â asupra posturii tale. De preferat ar fi s─â dormi pe spate sau pe o parte, f─âr─â s─â te mi┼čti prea mult ├«n timpul somnului.

Dac─â obi┼čnuie┼čti s─â dormi pe burt─â, coloana vertebral─â va fi tot timpul sub presiune.

Exerciţiile fizice te ajută să îţi corectezi postura

O musculatură lucrată periodic va ajuta la formarea instinctului de a menţine postura dreaptă. Astfel, este recomandat să apelezi la exerciţii precum cele de yoga, pilates sau fitness pentru a întări musculatura.

Po┼úi s─â ├«ncepi cu exerci┼úii simple de tipul rotirii umerilor, ├«n combina┼úie cu extensia bra┼úelor ┼či a picioarelor, genuflexiuni sau chiar un exerci┼úiu de izometrie care s─â ├«┼úi lucreze toat─â musculatura corporal─â, cum este plank-ul.

Aportul necesar de vitamina D

Absolut necesar─â pentru o bun─â absorb┼úie a calciului ┼či a fosforului, vitamina D contribuie la conturarea corect─â a masei osoase ┼či implicit ajut─â coloana s─â fie mai rezistent─â la presiune.

Conform unui studiu condus de Doctor Boersma de la Spitalul Nepean din Australia, vitamina D prezent─â ├«n organism este asociat─â cu stabilitatea posturii. Un nivel optim al acestei vitamine ├«n organism reprezint─â o stabilitate corespunz─âtoare, ├«n timp ce o caren┼ú─â a acestei vitamine reprezint─â de 2 ori mai multe ┼čanse pentru a te dezechilibra.

Află cum poţi să previi deshidratarea în funcţie de vârstă AICI

Verifică-ţi constant poziţia

Autocorec┼úia con┼čtient─â ├«mpreun─â cu o gimnastic─â medical─â corespunz─âtoare sunt c─âile cele mai bune pentru a avea grij─â de postura corpului t─âu. Pentru a-┼úi verifica postura, este indicat s─â te lipe┼čti de un perete ┼či s─â stai drept. Privirea trebuie s─â fie spre ├«nainte, iar omopla┼úii lipi┼úi de perete. ├Än cazul ├«n care aceast─â pozi┼úie ├«┼úi este incomod─â, este clar c─â exist─â o problem─â de postur─â care trebuie atent monitorizat─â. Po┼úi s─â exersezi aceast─â postur─â f─âr─â perete, pe scaun sau chiar ┼či atunci c├ónd stai ├«n pat.

Extraponturi

Atinge-ţi umerii cu degetele pentru a observa dacă sunt drepţi.

Ai grij─â ca genunchii t─âi s─â fie drep┼úi ┼či paraleli atunci c├ónd stai pe loc. Bazinul trebuie s─â fie ├«n acela┼či aliniament cu spatele. Pentru asta trebuie s─â te concentrezi ┼či s─â ├«┼úi ├«ncordezi abdomenul pe tot parcursul zilei, cu pauze bine├«n┼úeles.

Dac─â trebuie s─â mergi pe tocuri, evit─â-le pe cele foarte ├«nalte sau care nu au un toc destul de comod, astfel ├«nc├ót s─â ├«┼úi sus┼úin─â greutatea. ┼óine privirea ├«nainte, trage umerii ├«n spate ┼či ├«mpinge ├«n mod natural pieptul ├«n fa┼ú─â.

Imagineaz─â-┼úi constant c─â ├«n spatele t─âu este o bar─â metalic─â de care trebuie s─â stai cu spatele lipit. ├Än felul acesta ├«┼úi va fi mai u┼čor s─â te corectezi.

Acordă toată atenţia necesară încălţăminte. Trebuie să fie comodă, să lase piciorul să respire.

Inspir─â ┼či expir─â lent. Respira┼úia joac─â un rol extrem de important ├«n p─âstrarea s─ân─ât─â┼úii. ┼óine cont de faptul c─â ├«n momentul ├«n care apar anumite afec┼úiuni, mai ales la coloana vertebral─â, respira┼úia este ├«ngreunat─â.