Şi tu poţi preveni căderea părului!

1 2 jpg jpeg

Ai grijă la alimentaţie Pentru un păr puternic, organismul are nevoie zi de zi de surse de minerale şi vitamine, care, pe lângă rezistenţă, îi conferă şi strălucire. Din meniul săptămânal nu trebuie să lipsească peştele gras (macroul, somonul).

Acesta conţine acizi graşi Omega-3, proteine şi fier, care contribuie la întărirea firului de păr. De asemenea, include cât mai des în dietă spanac, broccoli, sfeclă roşie, deoarece conţin vitaminele A şi C, benefice pentru podoaba capilară.

Gălbenuşul, ficatul de pui, fasolea, boabele de soia, germenii de grâu, arahidele, nucile, migdalele sunt câteva dintre alimentele bogate în biotină (vitamina B8), care ajută la creşterea sănătoasă a părului.

Una dintre cele mai eficiente metode care previn căderea părului este masajul capilar. Este indicat să-ţi masezi pielea capului prin mişcări circulare, o dată pe zi.

Acest gest are ca efect îmbunătăţirea circulaţiei sangvine, prin urmare părul tău se va simţi mult mai bine. Poţi încerca această procedură folosind ulei de măsline sau orice altă loţiune care întăreşte firul de păr. De asemenea, alege-ţi o perie moale, care să nu zgârie pielea capului şi care să evite ruperea firului de păr.

Şamponul, balsamul şi măştile de păr sunt importante pentru o podoabă capilară sănătoasă. Evită produsele din comerţ care doar arată şi miros bine. Ideal este să le citeşti eticheta pentru a vedea dacă se potrivesc tipului tău de păr.

De exemplu, dacă ai scalpul sensibil, evită produsele care conţin arnică, ardei gras sau mentol, deoarece pot irita pielea capului. Mai degrabă, apelează la câteva măşti preparate în casă din ingrediente pe care părul tău le poate tolera.

Amestecă 100 g frunze de urzici cu 0.5 l apă şi oţet, în părţi egale. Pune la fiert pentru 30 de minute, apoi lasă la infuzat alte 40 de minute. Strecoară şi clăteşte-ţi părul cu soluţia obţinută.

Ulei de ricin

Pune la încălzit, pe baie de aburi, 2-3 linguri de ulei de ricin. Aplică-l la rădăcină, apoi înfăşoară părul într-o folie de plastic şi într-un prosop. Lasă să acţioneze cel puţin 5 ore sau peste noapte. Ulterior, spală-te cu şampon de 2-3 ori. Pentru rezultate vizibile, procedura se repetă săptămânal, timp de 2 luni.

Amestec de plante

Într-un litru de apă pune câte 2 linguri de rizomi de obligeană, frunze de podbal şi urzică. Fierbe amestecul 10 minute, apoi lasă-l la infuzat o oră. Clăteşte-te pe păr cu soluţia obţinută de 3 ori pe săptămână.

Miere şi drojdie

Dizolvă 2 linguri de drojdie şi 1 lingură de miere într-o jumătate de pahar cu lapte cald. Lasă amestecul la loc cald pentru 15 minute. Între timp, bate un ou spumă şi adaugă-l în paharul cu drojdie şi miere. Aplică masca obţinută la rădăcina părului, prin masaj. Lasă să acţioneze 40 de minute, apoi spală-te cu şamponul obişnuit.

Muştar

Într-o cană cu apă dizolvă 1 lingură de muştar pulbere. Aplică soluţia la rădăcină, înfăşoară părul într-o folie şi un prosop şi lasă să acţioneze 20-30 de minute. După această procedură, este suficientă doar clătirea părului cu apă şi oţet sau cu suc de lămâie.

Glicerină

Amestecă 1 linguriţă cu glicerină, 1 linguriţă cu oţet, 1 ou şi 2 linguri cu ricin. Masca obţinută aplic-o la rădăcină, apoi înfăşoară părul într-o folie şi în prosop. Lasă să acţioneze 15-20 de minute, apoi spală-te cu şampon. Masca se aplică o dată pe săptămână.

Uleiuri esenţiale

Amestecă 3 picături de ulei de rozmarin, 3 picături de ulei de lavandă, 2 picături de ulei de cimbru, 2 picături de ulei de cedru, 4 linguriţe de ulei de seminţe de struguri şi 1 linguriţă de ulei de jojoba. Aplică amestecul pe scalp, prin masaj. Înfăşoară părul într-o folie şi prosop şi lasă să acţioneze peste noapte. A doua zi spală-te cu şampon.

• stresul şi emoţiile negative

• regimul alimentar dezechilibrat, lipsa de vitamine şi minerale

• vopsitul prea des

• utilizarea frecventă a uscătorului de păr

• folosirea unor produse de proastă calitate

• îngrijirea incorectă.