Obiceiuri care îţi menţin creierul în formă

1 2 jpg jpeg

De┼či la prima vederea alimenta┼úia pare a fi doar o nevoie fizic─â aceasta are o semnifica┼úie mult mai ampl─â. Toate ac┼úiunile tale din decursul unei zile se vor r─âsfr├ónge asupra activit─â┼úii tale cerebrale.

Având o masă de aproximativ 1,5 kilograme, creierul uman consumă aproximativ 20% din energia corpului tău. Orice activitate pe care o faci indiferent de cât de amplă sau nu este ea, creierul este parte funcţională, iar anumite activităţi precum cititul, conversaţiile, meditaţia par a fi de un real folos pentru buna funcţionare a celulelor nervoase.

G├óndurile ┼či emo┼úiile afecteaz─â creierul

Regenerarea creierului presupune s─â ai o via┼ú─â s─ân─âtoas─â lini┼čtit─â ┼či cu activit─â┼úi care s─â stimuleze capacit─â┼úile sale naturale.

Stresul de zi cu zi, g├óndurile negative, ac┼úiunile ┼či obiceiurile nes─ân─âtoase ├«ngreuneaz─â cu mult buna func┼úionare cerebral─â.

Astfel că, exerciţiile fizice făcute în mod constant, indiferent că este vorba de o simplă plimbare de 30 de minute pe zi sau o oră muncită la sală, va ajuta creierul să se bucure de un aport crescut de oxigen. Stimularea producţiei de endorfine eliberate în timpul activităţilor tale preferate sunt responsabile de buna dispoziţie care ajută la consolidarea structurii nervoase a organismului uman.

Indiferent că îţi place să alergi, să dansezi, să mergi cu bicicleta, aceste activităţi reprezintă o doză de sănătate curată.

Creierul trebuie lucrat ├«n fiecare zi prin dverse activit─â┼úi mai vechi sau mai noi. Nu te teme s─â faci ceva neobi┼čnuit precum s─â ├«nve┼úi s─â mergi pe biciclet─â dac─â p├ón─â acum nu ai ├«nv─â┼úat, sau s─â c─âl─âtore┼čti , s─â socializezi, s─â ├«nve┼úi o limb─â str─âin─â. Niciodat─â nu este prea t├órziu s─â ├«nve┼úi ceva nou. Cunoa┼čterea nu are v├órst─â.

Alimenta┼úia nes─ân─âtoas─â, cel mai mare du┼čman al creierului

M├óncarea bogat─â ├«n gr─âsimi saturate, cea de tipul fast food, semipreparatele sau ├«n care predomin─â f─âinoasele ├«n combina┼úii cu diverse sosuri nu fac nimic altceva dec├ót s─â ├«ngreuneze activitatea cerebral─â ┼či procesul de regenerare a celulelor nervoase.

├Äncearc─â s─â te bazezi pe o alimenta┼úie slab caloric─â care s─â ├«┼úi aduc─â aportul nutri┼úional corespunz─âtor activit─â┼úilor tale. Asigur─â-te c─â ├«i furnizezi ┼či o doz─â de energie ┼či consum─â diminea┼úa un fruct sau o por┼úie de ciocolat─â neagr─â sau o lingur─â de miere cu l─âm├óie.

De asemenea nu trebuie neglijate produsele cu un con┼úinut ridicat de Omega-3, po┼úi opta pentru pe┼čte o dat─â pe zi sau celu┼úin de 3-4 ori pe s─âpt─âm├ón─â.

Sexul ┼či medita┼úia sus┼úin s─ân─âtatea cerebral─â

Ambele activit─â┼úi ajut─â la eliminarea stresului ┼či produc hormonii cunoscu┼úi sub denumirea de serotonin─â, dopamin─â ┼či oxitocin─â. Ace┼čti hormoni au un efect benefic asupra celulelor nervoase ajut├ónd considerabil la formarea de noi celule.

├Än plus,medita┼úia te ajut─â s─â dezvol┼úi anumite capacit─â┼úi ├«n special aten┼úia, memoria, concentrarea ┼či totodat─â s─â te bucuri de un somn mai bun.

Relaxarea sistemului nervos dup─â o zi haotic─â la munc─â este vital─â pentru a-┼úi men┼úine creierul mereu t├ón─âr ┼či ├«n mi┼čcare.

Folose┼čte-te de aceste obiceiuri c├ót de mult po┼úi ┼či bucur─â-te de o via┼ú─â s─ân─âtoas─â, echilibrat─â ┼či frumoas─â al─âturi de cei dragi!