5 metode eficiente pentru a-ţi îmbunătăţi rapid memoria

1 2 jpg jpeg

1.Vitamina E

O doz─â zilnic─â de vitamina E te va ajuta s─â ├«┼úi ├«mbun─ât─â┼úe┼čti memoria, men┼úin├ónd creierul s─ân─âtos datorit─â propriet─â┼úilor sale antioxidante. O po┼úi procura din alimente precum avocadoul, ardeiul ro┼ču, spanacul, m─âslinele ┼či broccoliul. ├Än cazul ├«n care consideri c─â regimul t─âu este s─ârac ├«n elemente nutritive, po┼úi lua suplimente de vitamina E, discut├ónd ├«n prealabil cu medicul t─âu.

2.Fructe ┼či legume

Pierderile de memoriei pot fi cauzate de fluxul sc─âzut al s├óngelui care ajunge ├«nspre creier, ├«n combina┼úie cu lipsa stimul─ârii mentale, anemia, depresia sau oboseala cronic─â. Alimenta┼úia joac─â un rol important, a┼ča c─â asigur─â-te c─â incluzi ├«n meniu zilnic legume ┼či fructe proaspete pe care le po┼úi consuma ├«nc─â de la primele ore ale zilei pentru a furniza organismului energia de care are nevoie.

3. Suplimente cu Acetil-L-carnitin─â

Acest supliment natural spore┼čte nivelul de acetilcolin─â ╠ o substan┼ú─â chimic─â din creier cu un rol important, ajut├ónd la stocarea informa┼úiilor ┼či la ├«mbun─ât─â┼úirea func┼úiilor cognitive. Folosirea l-carnitinei se recomand─â ├«n cazul pierderilor progresive de memorie.

4. Rozmarin

Potrivit exper┼úilor din Marea Britanie care au testat efectele uleiului esen┼úial de rozmarin asupra memoriei s-a descoperit c─â aceast─â plant─â stimuleaz─â memoria, ajut├óndu-te s─â ├«┼úi aminte┼čti cu u┼čurin┼ú─â anumite lucruri prin simpla sa mirosire. Tot ceea ce trebuie s─â faci este s─â pui 3-4 pic─âturi de ulei de rozmarin ├«ntr-un vaporizator.

5. Obiceiuri s─ân─âtoase

Pentru a-┼úi ├«mbun─ât─â┼úi memoria, pe l├óng─â un regim alimentar bogat ├«n vitamine, inhala┼úii cu uleiuri naturale exist─â c├óteva obiceiuri care te pot ajuta. Printre acestea se num─âra cititul a minimum 2-3 pagini pe zi, rememorarea evenimentelor de peste zi ├«nainte de a adormi ┼či jocurile care solicit─â creierul precum ┼čahul, integramele sau sudoku.