Hrana necesar─â pentru tiroid─â

1 hrana tiroida jpg jpeg

Pentru func┼úionarea normal─â a tiroidei, este indicat s─â ai o diet─â variat─â, care include fructe, legume, nuci ┼či cereale integrale. Afl─â ce ai voie ┼či ce nu s─â consumi pentru a avea o tiroid─â s─ân─âtoas─â.

Anumite nutrimente sunt esen┼úiale pentru buna func┼úionare a tiroidei. Iodul este un mineral care joac─â un rol important ├«n formarea hormonilor tiroidieni, necesari pentru numeroase func┼úii ale organismului. Multe persoane cu boli tiroidiene sufer─â de constipa┼úie sau de surplus de kilograme. ├Än acest caz, este nevoie de cre┼čterea aportului de fibre, importante pentru digestie ┼či s─ân─âtatea inimii. La fel ca ┼či iodul, zincul este unul dintre mineralele necesare pentru producerea hormonilor tiroidieni, iar seleniul ┼či fierul sunt alte minerale care nu trebuie s─â lipseasc─â din alimenta┼úie.

Pe┼čtele, fructele de mare ┼či sarea iodat─â

Aportul de iod la adult per zi este de aproape 150 mg ┼či doar ├«n anumite condi┼úii, ca de exemplu ├«n perioada de sarcin─â, aportul de iod poate cre┼čte. Alimentele bogate ├«n iod sunt algele marine, somonul, morunul, homarii, fructele de mare, dar ┼či sarea iodat─â. At├ót deficitul, c├ót ┼či excesul de iod din organism pot afecta buna func┼úionare a tiroidei.

Iaurtul

Probioticele sunt acele culturi vii care men┼úin echilibrul bacteriilor intestinale. De altfel, ajut─â la ├«mbun─ât─â┼úirea sistemului imunitar ┼či a digestiei ┼či pot fi un aliat ├«n lupta ├«mpotriva infec┼úiilor.

Gr─âsimile bune

Po┼úi fi surprins s─â afli c─â gr─âsimile au o importan┼ú─â nutritiv─â ├«n ceea ce prive┼čte buna func┼úionare a tiroidei. Gr─âsimile naturale ┼či s─ân─âtoase le g─âse┼čti ├«n nuci ┼či semin┼úe, dar ┼či ├«n pe┼čte gras (somon, ton, macrou, hering, sardine), ulei de m─âsline, avocado ┼č.a.

Ou─âle

Un ou con┼úine aproximativ 16% iod ┼či 20% seleniu din DZR (doza zilnic─â recomandat─â), ceea ce ├«l face un aliment important pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii tiroidei. ├Än plus, oul este o surs─â eficient─â de proteine.

Alimente bogate în fibre

Printre cele mai bune surse de fibre alimentare sunt perele, merele, fructele de p─âdure, bananele, morcovii, sfecla ro┼čie, boabele de fasole, n─âutul ┼či cerealele integrale.

Caju, migdalele ┼či semin┼úele de dovleac

Sunt surse excelente de fier. Nucile braziliene nu doar că au un conţinut excelent de fier, dar sunt, de asemenea, bogate în seleniu.

 

Sfaturi de care să ţii cont

  • Redu cantitatea de miere, melas─â, de b─âuturi r─âcoritoare ┼či alte forme de zah─âr, dar ├«n special, ├«ndulcitorii artificiali.
  • Nu este nimic ├«n neregul─â dac─â bei ocazional, ├«ns─â consumul excesiv de alcool poate afecta ficatul ┼či sistemul imunitar.
  • ├Äncearc─â s─â nu iei cina mai t├órziu de ora 20:00 ┼či ofer─â corpului o pauz─â de 10 p├ón─â la 12 ore ├«nainte de a m├ónca micul dejun. C├ónd dormi, corpul ├«ncepe s─â produc─â hormonii tiroidieni, suprarenali ┼či de cre┼čtere.
  • Nu bea cafea, inclusiv cafea decofeinizat─â, p├ón─â la cel pu┼úin o or─â dup─â ce ai luat medicamentul de ├«nlocuire a hormonilor tiroidieni. Acest lucru se datoreaz─â faptului c─â b─âutura poate afecta absorb┼úia medicamentelor ┼či o poate face mai pu┼úin eficient─â.
  • Asigur─â-te c─â bei suficient─â ap─â. Hidratarea ajut─â metabolismul s─â func┼úioneze mai eficient, poate reduce pofta de m├óncare, precum ┼či reten┼úia de ap─â ┼či de balonarea, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte digestia ┼či combate constipa┼úia ┼či oboseala.
  • Goitrogenii sunt substan┼úe care interfereaz─â cu absorb┼úia de iod ├«n organism. Ace┼čtia sunt prezen┼úi ├«n alimente precum broccoli, varz─â, conopid─â, napi, alune, ridichi, soia, spanac ┼či kale, ├«n special ├«n forma lor brut─â. Cu toate acestea, le po┼úi m├ónca dup─â ce au fost supuse prepar─ârii termice.
  • Evit─â produsele din soia, deoarece afecteaz─â func┼úia tiroidei.