Urcatul treptelor sl─âbe┼čte

1 2 jpg jpeg

Practicat în mod constant, urcatul scărilor te poate ajuta în lupta cu kilogramele în plus. Iată cum!

Arzi aproximativ 300 de calorii în 30 de minute

Practic├ónd acest exerci┼úiu, po┼úi arde ├«n jur de 300 de kilocalorii ├«n 30 de minute spre deosebire de un antrenament clasic de aerobic, unde tope┼čti doar 190 de kilocalorii.

Cu cât o persoană are o greutate corporală mai mare, cu atât mai multe calorii va arde atunci când urcă sau coboari scările.

O tensiune mai sc─âzut─â ┼či reglarea colesterolului r─âu

Realizat frecvent, acest exerci┼úiu fizic intens ajut─â la reglarea tensiunii arteriale ┼či la sc─âderea acesteia cu 2,3%, precum ┼či la diminuarea nivelului de colesterol cu 3,9%.

Talie subţire

Urcatul treptelor contribuie la mic┼čorarea circumferin┼úei taliei cu 1,8%.

Modeleaz─â corpul

Această activitate fizică este ideală pentru modelarea corpului, fiind cu mult mai eficientă decât mersul pe jos sau jogging-ul datorită efortului suplimentar depus împotriva gravitaţiei.

Te fere┼čte de bolile de inim─â

Potrivit unui studiu al Universităţii Harvard, urcarea zilnică a scărilor diminuează riscul de deces în cazul afecţiunilor cardiovasculare cu până la 32%.

Combate stresul

Urcatul ┼či cobor├ótul sc─ârilor prezint─â ┼či efecte pozitive la nivel mental, stimul├ónd produc┼úia de endorfine, un neurotransmi┼ú─âtor responsabil cu starea de fericire ┼či calm. Aceast─â activitate fizic─â poate fi considerat─â ┼či o form─â eficient─â de combatere a stresului.

├Än plus, acest tip de exerci┼úii antreneaz─â ┼či sporesc capacitatea de concentrare. INFO: Dac─â te confrun┼úi cu probleme de s─ân─âtate, consult─â medicul ├«naintea ├«nceperii unui astfel de program sportiv. Totodat─â, ├«n cazul ├«n care stilul t─âu de via┼ú─â este unul preponderent sedentar, ├«ncepe treptat, cu sesiuni de antrenament u┼čoare, de c├óte 20-25 trepte urcate ┼či cobor├óte. ├Än timp, vei putea cre┼čte intensitatea exerci┼úiilor, odat─â c─âp─âtat─â rezisten┼úa.