Dieta contra hipertensiunii

1 2 jpg jpeg

Previne hipertensiunea arterial─â

Dieta DASH, promovat─â de Institutul Na┼úional de S─ân─âtate din SUA, este util─â pentru a preveni ┼či a controla hipertensiunea arterial─â. Este, de asemenea, recomandat─â de reprezentan┼úii Departamentului American pentru Agricultur─â. Dac─â vrei s─â o urmezi, nu o ├«ncepe brusc, c─âci organismul t─âu are nevoie de o perioad─â de adaptare.

Sl─âbe┼čti pe termen lung

Eficacitatea dietei DASH ├«n ceea ce prive┼čte pierderea ├«n greutate a fost confirmat─â de mai multe cercet─âri ├«n domeniu. La unele persoane s-au v─âzut pierderi ├«n greutate de aproximativ 5 kg ├«n 18 luni, ├«n timp ce la altele cel pu┼úin 9,5 kilograme ├«n 4 luni . Ca ┼či ├«n orice dieta, sc─âderea greut─â┼úii depinde de v├órst─â, de nivelul de activitate fizic─â, dar ┼či de metabolismul fiec─âruia. Ceea ce este important este faptul c─â acest regim este unul s─ân─âtos, care nu este drastic ┼či care nu are urm─âri nepl─âcute asupra s─ân─ât─â┼úii.

Scade colesterolul r─âu

Regimul DASH reduce nivelul colesterolului ÔÇ×r─âuÔÇť ┼či ÔÇ×tope┼čteÔÇť gr─âsimile cu u┼čurin┼ú─â. Totodat─â, aceast─â diet─â e de ajutor ├«n prevenirea ┼či tratarea litiazei renale.

La studiu au luat parte 41 de persoane care au urmat timp de opt s─âpt─âm├óni at├ót dieta DASH, c├ót ┼či una s─ârac─â ├«n oxala┼úi de calciu, cei care favorizeaz─â apari┼úia forma┼úiunilor la nivelul rinichilor.

Oamenii de ┼čtiin┼ú─â au observat c─â participan┼úii care au urmat regimul DASH aveau un risc cu 35% mai redus de a dezvolta pietre la rinichi, spre deosebire de cel─âlalt grup unde riscul sc─âdea doar cu 14%.

Ce trebuie să mănânci

Acest regim recomand─â consumul a 1 600 kcal zilnic pentru femeile care doresc s─â piard─â repede kilogramele nedorite ┼či s─â reduci tensiunea arterial─â, 2 000 kcal pentru femeile care ├«┼či doresc doar s─â regleze nivelul tensiunii ┼či pentru b─ârba┼úii care vor s─â sl─âbeasc─â ┼či 2 600 kcal pentru b─ârba┼úii care sufer─â de hipertensiune arterial─â. Se bazeaz─â pe br├ónzeturi slabe, cereale integrale, semin┼úe, fructe ┼či legume uscate, legume, fructe.