Are un gust minunat, însă nu orice fel de brânză e recomandat, dat fiind conţinutul crescut de grăsimi şi coloranţi din unele sortimente de pe piaţă. Care sunt cele mai bune tipuri de pe care le poţi alege?

Brânza neprocesată, benefică sănătăţii datorită conţinutului său bogat în calciu şi proteine, este cea recomandată de orice nutriţionist. Un asemenea lactat îmbunătăţeşte funcţionarea tractului intestinal şi sănătatea sistemului osos şi poate scădea riscul apariţiei bolilor cardiovasculare. Iată cele mai sănătoase tipuri de brânză din comerţ!

Brânza de capră

Conţine mai puţină lactoză decât brânza din lapte de vacă, ceea ce o face mai uşor de digerat şi o alegere potrivită pentru cei cu intoleranţă la laptele de vacă. O bucăţică de 30 g are numai 75 de calorii, lucru îmbucurător pentru cei care ţin la siluetă. Printre calităţi mai numărăm şi capacitatea de-a reduce inflamaţiile şi saţietatea pe care o induce.

Brânza feta

Originară din Grecia, feta este făcută, cel mai adesea, din lapte de capră sau de oaie, bogat în calciu, vitaminele B şi fosfor. Vestea proastă e că are un aport crescut de sodiu, fiind împachetată în saramură, însă nivelul scăzut de calorii şi grăsimi o face una dintre cele mai sănătoase tipuri de brânză din lume. Este recomandată atât pentru beneficiile aduse sistemului osos, cât şi pentru bacteriile benefice şi acizii graşi din componenţă.

Mozzarella

Provenită din Italia, îmbunătăţeşte sistemul imunitar şi sănătatea tractului intestinal datorită probioticelor pe care le conţine. Cu puţine calorii şi o cantitate nesemnificativă de sodiu, mozzarella este una dintre cele mai bune feluri de brânză din lume. Calciul şi proteinele din componenţă sunt benefice sistemului osos.

Brânza cu mucegai

Făcută din lapte de capră, oaie sau vacă, brânza albastră are culturi de mucegai Pennicilium, ce conferă un gust şi miros aparte. Conţine o cantitate crescută de calciu, ceea ce poate reduce riscul apariţiei osteoporozei. Brânza cu mucegai e, de asemenea, bogată în minerale ca magneziul, fosforul, potasiul, fierul, sulful, zincul şi cuprul, dar şi în vitamine şi aminoachizi esenţiali.  

Parmezanul

Creat din lapte de vacă crud, nepasterurizat, acest soi de brânză este lăsat la maturat cel puţin 12 luni, pentru a se distruge bacteriile dăunătoare şi a-i conferi acel gust special. Bogat în proteine, calciu şi fosfor, este recomandat persoanelor predispuse la osteoporoză. Consumat în salată, pe pizza sau cu fructe şi nuci, parmezanul are, de asemenea, calitatea de-a conţine o cantitate redusă de lactoză.

Emmentaler sau brânza elveţiană

Sortimentele de brânză provenite din Elveţia au cele mai multe beneficii pentru sănătate, datorită bacteriei cu rol de antibiotic, propionibacterium freudenreichii. Obţinută din lapte de vacă, printr-un procedeu de presare la cald şi afânare ce durează minimum 7 săptămâni, emmentaler întăreşte sistemul imunitar şi ne scapă de inflamaţii. Are combinaţia perfectă de calciu, proteine, vitamine (A, B2, B12) şi minerale (zinc) şi un conţinut scăzut de grăsime şi sodiu, ceea ce o face ideală pentru persoanele care au probleme cu greutatea sau nu pot consuma alimente prea sărate.