Dupa aceste zile incarcate cu bunatati culinare intentionezi sa mananci mai putin? Mai bine zis, sa-ti pui portii mai mici la masa? Este o strategie foarte buna pentru scaderea poftei de mancare.

Te prevenim ca nu este simplu. Publicatia discovergoodnutrition.com sugereaza cateva idei de obiceiuri sanatoase, care pot reduce pofta de mancare. Tine cont de acestea si vei vedea ca vei manca mai putin, fara sa resimti senzatia de foame. Pentru inceput, tot ce ai de facut este sa iti analizezi comportamentul alimentar. Asa vei afla ce anume te determina sa mananci mai mult decat ai nevoie.

Mananca si atat

Stii de ce oamenii tind sa consume mai multe calorii? Cel mai comun motiv este ca se concentreaza pe altceva in afara de mancare. Privesc la televizor, navigheaza pe internet si sunt persoane care vorbesc la telefon in timpul mesei.

Ce sa faci: Propune-ti sa iei masa timp de douazeci de minute, de exemplu. Este o abordare gresita sa zici ca vei manca in timp ce iti verifici e-mailurile. Concentreaza-te asupra mancarii, a ingredientelor, gusturilor, texturilor. Foarte important, pune portia de mancare pe o farfurie colorata, la care sa nu uiti sa pui servetel si tacamuri potrivite. Alege-le pe cele mai frumoase, ca sa-ti faca placere sa iei masa.

Injumatateste si inmulteste portiile de mancare

Cand apare senzatia de foame, cei mai multi dintre noi tindem sa punem portii generoase de mancare. De multe ori, chiar daca ne-am saturat, facem eforturi sa mancam tot, ca sa nu ramana nimic in farfurie. Renunta la acest obicei gresit!

Ce sa faci: Pentru inceput, incearca sa pui in farfurie cu 20% mai putina mancare. Eventual, alege farfurii si boluri de dimensiuni mai mici decat cele cu care esti obisnuit.

Respecta cele 3 mese principale ale zilei

Te gandesti ca vei manca mai putin daca nu mai iei micul dejun, pranzul sau cina? Deseori, acest plan se transfoma intr-un obicei nociv pentru greutate. Dupa ce sari peste o masa a zilei, ca sa amagesti senzatia de foame, iei mai multe gustari. Pe de o parte, gustarile dese pot totaliza mai multe calorii decat masa la care ai renuntat. Pe de alta parte, senzatia de foame crescuta determina un risc mai mare de a face excese alimentare.

Ce sa faci: Nu renunta la nicio masa importanta a zilei, ci micsoreaza-i volumul! Planifica-ti meniul pentru toata ziua si fa alegeri sanatoase si in privinta gustarilor.

Bine de stiut!

Obisnuiesti sa mananci rapid? Creierul are nevoie de mai mult timp sa “digere” informatia ca primeste hrana si ca stomacul este plin. De fapt, in aproximativ douazeci de minute se instaleaza senzatia de satietate. De aceea cand mananci o cantitate mare de mancare te simti bine initial, dar apoi resimti disconfort.

Ce sa faci: Incearca sa mananci in fata oglinzii. Unii spun ca acest obicei i-a scapat de nevoia de a manca rapid. Pur si simplu nu le-a placut ce au vazut in oglinda.