Alimentele care te ajut─â s─â previi r─âceala

1 2 jpg jpeg

1. Legumele verzi

Legumele verzi sunt surse excelente de vitamine, a┼čadar, dac─â acestea se reg─âsesc ├«n meniul t─âu zilnic, sistemul t─âu imunitar va avea de c├ó┼čtigat.

Cea mai u┼čoar─â modalitate de a le consuma este sub form─â de suc, pe care ├«l po┼úi prepara din legumele tale preferate ┼či pu┼úin─â ap─â. Dac─â dore┼čti, pentru un plus de savoare, adaug─â ┼či unul sau dou─â fructe.

2. Alimente cu un conţinut ridicat de zinc

Zincul este aliatul perfect care te poate ajuta să combaţi răceala, deoarece luptă împotriva virusurilor.

Printre cele mai bune surse din care ├«l po┼úi procura se num─âr─â semin┼úele de susan ┼či cele de dovleac, lintea, carnea de vit─â, crapul ┼či fructele de mare.

3. Ghimbirul

Ghimbirul ac┼úioneaz─â precum un scut ├«mpotriva inflama┼úiilor datorit─â con┼úinutului ridicat de vitamina C, av├ónd capacitatea de a preveni ┼či de a combate r─âceala.

Îl poţi consuma ca atare, adăugat la diverse preparate, sub formă de ceai sau de suc.

4. Alimentele care conţin probiotice

Acestea au un impact pozitiv asupra organismulului ÔÇô contribuie la producerea substan┼úelor antibacteriene ┼či ├«nt─âresc sistemul imunitar, de aceea este bine s─â le incluzi ├«n dieta ta zilnic─â.

Le g─âse┼čti ├«n kefir, mur─âturi ├«n saramur─â, lapte, br├ónz─â de vaci, soia ┼či ciocolat─â neagr─â.