Cinci metode pentru a preveni durerea de spate

1 k1 jpg jpeg

Durerea de spate este un simptom ce poate fi ├«nt├ólnit la toate categoriile de v├órst─â, cu preponderen┼ú─â la adul┼úi ┼či ├«n special ├«n cazul v├órstelor mai ├«naintate. Aceasta poate avea multiple cauze ┼či poate prezenta diferite grade de severitate.

De multe ori, durerea de spate este rezultatul activit─â┼úilor pe care le ├«ntreprindem ┼či a obiceiurilor pe care le adopt─âm. Chiar dac─â uneori mo┼čtenirea genetic─â poate fi un factor ├«n riscul de apari┼úie al durerii de spate ├«n decursul vie┼úii noastre, majoritatea cauzelor pot fi prevenite ┼či acest risc poate fi sc─âzut considerabil.

1. Adoptarea unei rutine de exerciţii fizice

Nu degeaba exerciţiile fizice sunt incluse în aproape orice set de metode de prevenţie împotriva dezvoltării unei multitudini de afecţiuni. Durerea de spate nu este o excepţie de la regulă, ci chiar se află printre primele condiţii medicale care se bucură de această măsură profilactică.

Prin ├«ntocmirea unei rutine de exerci┼úii fizice, nu numai c─â ├«┼úi po┼úi cre┼čte masa muscular─â de la nivelul spatelui, ci po┼úi men┼úine o postur─â corect─â datorit─â cre┼čterii capacit─â┼úii mu┼čchilor de a sus┼úine coloana vertebral─â. Po┼úi ├«ncerca pentru ├«nceput o serie de exerci┼úii de stretching pentru spate.

├Än cazul ├«n care nu e┼čti sigur ce tipuri de exerci┼úii ar trebui s─â efectuezi pentru a preveni durerea de spate, cea mai bun─â variant─â este s─â frecventezi cel pu┼úin c├óteva ┼čedin┼úe de kinetoterapie pentru a-┼úi eficientiza rutina.

2.Menţinerea unei posturi corecte

├Änt─ârirea musculaturii spatelui este un pas profilactic extrem de important. Totu┼či, pentru a ob┼úine efectul maxim dorit, aceast─â musculatur─â trebuie folosit─â cu scopul de a men┼úine o postur─â corect─â a spatelui.

Dac─â men┼úii o postur─â corect─â la nivelul spatelui, ┼čansele ca o cifoz─â, lordoz─â sau scolioz─â s─â devin─â cauzele durerii de spate scad considerabil.

3.Asigurarea unui somn odihnitor, într-o poziţie corectă

Probabil ai p─â┼úit cel pu┼úin o dat─â ├«n via┼ú─â s─â te treze┼čti cu o durere de spate ca urmare a unei pozi┼úii vicioase men┼úinute ├«n timpul somnului.

Somnul este un proces extrem de important pentru buna func┼úionare a ├«ntregului organism. Nu numai orele suficiente de somn contribuie la acest fapt, ci ┼či calitatea acestuia conteaz─â sau chiar primeaz─â.

Asigur─â-te c─â salteaua ┼či perna sunt potrivite pentru tine ┼či ├«┼úi faciliteaz─â adoptarea unei pozi┼úii corecte pe parcursul nop┼úii. Astfel, nu numai c─â te vei sim┼úi suficient de odihnit, ci vei fi ┼či lipsit de durerile de spate care ├«┼úi pot afecta confortul pe timp de zi.

4.Asigurarea unei alimentaţii corespunzătoare

Aproape to┼úi nutrien┼úii necesari dezvolt─ârii organismului ┼či bunei func┼úion─âri a acestuia provin din alimentele pe care le consum─âm. Dac─â acestea nu ne aduc necesarul zilnic de macronutrien┼úi, vitamine ┼či minerale, acest fapt se poate traduce prin mai multe probleme de natur─â medical─â.

Printre cele mai importante implicaţii ce pot apărea ca urmare a unei alimentaţii incorecte se află supraponderabilitatea (sau chiar obezitatea).

Kilogramele în plus nu fac decât să adauge o presiune suplimentară asupra coloanei vertebrale, cu durere asociată în majoritatea cazurilor. Astfel, este crucial să adopţi o dietă sănătoasă pentru a putea preveni această complicaţie.

5.Renunţarea la obiceiurile dăunătoare

Uneori, po┼úi avea anumite obiceiuri nes─ân─âtoase ┼či s─â nu cuno┼čti toate implica┼úiile pe care acestea le pot avea. Unul dintre cele mai bune exemple este fumatul. Cu toate c─â intuitiv po┼úi considera c─â fumatul afecteaz─â doar sistemul respirator, acest obicei este capabil s─â aib─â repercusiuni ┼či asupra celorlalte sisteme ale organismului.

Astfel, renun┼úarea la fumat ┼či la oricare alte obiceiuri d─âun─âtoare este un pas important nu numai pentru preven┼úia apari┼úiei durerii de spate, ci pentru starea ta de s─ân─âtate per total.

Durerea de spate este un simptom cu care probabil cu to┼úii ne vom confrunta cel pu┼úin o dat─â pe parcursul vie┼úii. Cu toate acestea, aplicarea unor m─âsuri preventive pentru a sc─âdea c├ót mai mult riscul apari┼úiei unei dureri cronice de spate reprezint─â o metod─â util─â nu numai ├«mpotriva acestui simptom nepl─âcut, ci ┼či pentru starea de s─ân─âtate a ├«ntregului organism.

Sursa foto: Shutterstock