┼×tii la ce pericole te expui dac─â nu dormi suficient?

1 2 jpg jpeg

C├ónd nu dormi suficient a doua zi e┼čti moroc─ânos, nu ai chef de nimic, te cople┼če┼čte o stare difuz─â de oboseal─â, ├«ns─â pe l├óng─â aceste st─âri trec─âtoare, pe termen lung lipsa odihnei poate avea consecin┼úe grave asupra vie┼úii tale.

Sl─âbe┼čti, te ├«ngra┼či, adaugi mas─â muscular─â ├«n timpul somnului

Nu mai este un secret faptul c─â odihna are un rol esen┼úial ├«n reglarea metabolismului. ├Än timpul lui se elibereaz─â hormonul de cre┼čtere, care ajut─â la arderea gr─âsimilor stocate ├«n ┼úesuturi.

Dac─â nu dormi suficient, dezechilibrul hormonal va duce la cre┼čterea apetitului ┼či la lipsa controlului asupra cantit─â┼úii de hran─â ingerat─â.

Află AICI de câte ore de somn ai nevoie în funcţie de vârstă!

C├ónd nu dormi arzi foarte multe calorii, ├«ns─â nu at├ót de multe pe c├ót consumi ├«ntr-o zi ├«n care e┼čti obosit.

Lipsa unui somn bun ┼či odihnitor va atrage ├«ncetinirea mecanismelor r─âspunz─âtoare de sa┼úietate ┼či stimularea celor r─âspunz─âtoare de digestia alimentelor ┼či de stocarea gr─âsimilor. Astfel vei avea un apetit crescut pentru alimentele bogate ├«n calorii ┼či ├«n carbohidra┼úi.

Noaptea este cel mai bun prieten al corpului t─âu. Acum creierul se odihne┼čte dup─â o zi lung─â ┼či agitat─â ┼či favorizeaz─â procesele de restaurare a organismului, mu┼čchii se relaxeaz─â iar aportul de vitamine ┼či nutrimen┼úi din timpul zilei ├«i ajut─â s─â creasc─â.

Alimenta┼úia s─ân─âtoas─â dac─â nu este sus┼úinut─â de mi┼čcare ┼či odihn─â nu va avea nici un efect miraculoas asupra s─ân─ât─â┼úii tale.

Uite cum îţi influenţează poziţia în care dormi sănătatea

Somnul de frumuseţe nu este un mit

Mai multe nop┼úi nedormite ┼či deja sunt urme vizibile de oboseal─â pe fa┼úa ta. Cearc─ânele, ochii ro┼čii ┼či ├«n final ajung├óndu-se la riduri mult mai pronun┼úate ┼či paloare.

3 soluţii ca să scapi de cearcăne

Studille efectuate ├«n marile centre de cercetare din Europa au ajuns la concluzia c─â persoanele care dorm mai pu┼úin au pielea vizibil mai ├«mb─âtr├ónit─â ┼či c─â nu sunt considerate atr─âg─âtoare de cei din jur.

Disfuncţii la nivel genetic

Dup─â o s─âpt─âm├ón─â ├«n care nu ai dormit suficient, peste 700 de gene sunt afectate ┼či nu mai func┼úioneaz─â normal, conform studiilor efectuate pe aceast─â tem─â.

Soluţia în cazul libidoului scăzut

Scade apetitul sexual

Testosteronul, cel mai important element ├«n cre┼čterea apetitului sexual la b─ârba┼úi dar ┼či la femei, iar somnul cre┼čte nivelul acestuia ├«n corp. Lipsa testosteronului duce la reducerea libidoului ┼či la disfunc┼úii sexuale.